شناسهٔ خبر: 67260634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ذخیره خونی گلستان به ۱۰ روز رسید

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۵ هزار واحد خونی در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان حدود ۱۰ روز است و با توجه به اینکه طول مدت نگهداری فرآورده‌های خونی متغیر است، این نیاز دائمی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: از هر سه نفر حداقل یک نفر در طول عمر خود به خون و فرآورده‌های خونی نیاز پیدا می‌کند و برای همین داشتن بانک خون کامل در استان یک ضرورت است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان افزود: برخی از افراد هم به صورت مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند و در استان بیش از سه هزار بیمار خاص وجود دارد که نیاز آنان به این فرآورده‌ها مستمر است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 105 هزار واحد خونی در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان حدود 10 روز است و با توجه به اینکه طول مدت نگهداری فرآورده‌های خونی متغیر است، این نیاز دائمی خواهد بود.

محمدی بیان کرد: از هر واحد خون، سه فرآورده شامل پلاکت، پلاسما و گلبول‌های قرمز ایجاد می‌شود؛ مدت زمان ماندگاری پلاکت‌ها سه تا پنج روز و گلبول‌های قرمز حدود 35 روز است و بنابراین نیازمند اهداکننده مستمر هستیم.

وی افزود: مردان هر سه ماه و زنان هر چهارماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند. سال گذشته حدود 75 هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 66 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به رشد 10.5 درصدی اهدای خون در استان اظهار کرد: حدود 6 درصد اهداکنندگان خون در استان بانوان هستند که نسبت به سال قبل از آن یک دهم درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/582/.

برچسب‌ها:

نظر شما