شناسهٔ خبر: 67260605 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

5 نکته کاربردی چاپ کارت ویزیت + سایز و ابعاد

در دنیای پر رقابت امروز، ارتباط با مشتریان و ایجاد اولین تماس موثر با آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی برای ایجاد اولین تماس، استفاده از کارت ویزیت با طراحی منحصربه‌فرد و جذاب است.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: کارت ویزیت نه‌تنها یک ابزار ارتباطی است، بلکه نماینده کوچکی از هویت برند و شما هم به شمار می‌رود. در این راهنمای کاربردی قصد داریم نکات مهم و کاربردی درباره چاپ کارت ویزیت ارائه دهیم تا با انواع کارت ویزیت آشنا شوید و بتوانید از این ابزار قدرتمند برای تقویت تبلیغات خود استفاده کنید.

راهنمای کاربردی چاپ کارت ویزیت

اگر قصد چاپ کارت ویزیت جذاب و منحصربه‌فردی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به 5 نکته‌ی زیر توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا کارت ویزیت باکیفیت و مناسب برای کسب‌وکارتان تهیه کنید.

توجه به رنگ کارت ویزیت

برای طراحی کارت ویزیت، ابتدا باید با توجه به هویت بصری برندتان، رنگ و ساختار مطلوبی را در نظر بگیرید. ساختار رنگ مناسب می‌تواند برای مشتریان شما بسیار جذاب باشد و جذابیت برندتان را دو چندان کند. هر رنگ تاثیر متفاوتی بر کاربر می‌گذارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هنگام طراحی کارت ویزیت به روانشناسی رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در طراحی کارت ویزیت از مدل رنگی CMYK استفاده کنید. با استفاده از این مدل، نزدیکترین رنگ به سیستم چاپ افست را بعد از چاپ خواهید داشت.

طراحی ساده در عین حال تاثیرگذار

اکثر افراد فکر می‌کنند کارت ویزیت، هر چقدر تصاویر و رنگ‌های شلوغ داشته باشد، تاثیرگذارتر است، اما اینطور نیست! در طراحی‌های امروزی کارت ویزیت‌های ساده، بیشتر جلب توجه می‌کنند و به یاد مخاطب می‌مانند.

توجه به اصول چیدمان در طراحی کارت ویزیت

بهتر است ترتیب خاصی را برای چیدمان اجزا در دو قسمت پشت‌وروی کارت استفاده کنید. علاوه ‌بر طراحی و تصویرهایی که در کارت ویزیت بکار می‌برید، تایپوگرافی نیز عنصر مهم دیگری در طراحی کارت ویزیت به شمار می‌رود. متن کارت ویزیت باید به شکلی در نظر گرفته شود که برای هر کاربر با هر سطح سوادی قابل خواندن باشد و به‌ راحتی بتواند با شما تماس بگیرد. سلسله مراتب فونت‌ها را در کارت ویزیت رعایت کنید و متن‌هایی که برای شما اهمیت بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید.

به فاصله متن تا لبه کارت توجه کنید

فاصله مجاز برای قرار گرفتن نوشته‌ها تا لبه‌ی کارت ویزیت، حداقل 5 میلی‌متر است. هنگام برش ممکن است بخشی از حروف کارت ویزیت شما از بین بروند و به شدت روی خوانایی و زیبایی آن تاثیر بگذارد. سعی کنید خطوطی را در حاشیه‌ی کارت ویزیت در نظر نگیرید، چون احتمال دارد فاصله این خطوط بعد از چاپ با یکدیگر یکسان نباشد و زیبایی کارت ویزیت را تحت‌تاثیر قرار دهد.

توجه به اطلاعات موثق و درست

حتی‌الامکان تلاش کنید هیچ‌گونه غلط نگارشی، املایی و... در کارت ویزیت نداشته باشید! پیش از ارسال کارت ویزیت به چاپ‌خانه، تمام جزئیات را بررسی کنید تا کاملا از صحت آن مطمئن شوید.

انواع و نمونه کارت ویزیت

کارت ویزیت‌ها انواع مختلفی دارند و آن‌ها را می‌توانیم از لحاظ جنس، شیوه برش، پشت‌ورو بودن و... از یکدیگر تفکیک کنیم. با توجه به نوع کسب‌وکار باید طراحی مناسب برای آن در نظر بگیرید تا بیشترین بازدهی به همراه داشته باشد.

سایز و ابعاد کارت ویزیت

سایز و ابعاد کارت ویزیت

کارت ویزیت‌ها در اشکال و مدل‌های متعددی طراحی می‌شوند که از نظر ابعاد و اندازه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. کارت ویزیت‌های مستطیلی، مربعی، دور گرد و دایره‌ای از جمله متداول‌ترین کارت‌های ویزیت به شمار می‌روند.

کارت ویزیت مستطیلی

رایج‌ترین کارت ویزیت، مدل مستطیل شکل است که توسط افراد و سازمان‌ها استفاده می‌شود. سایز رایج این نوع کارت ویزیت‌ها، در دو سایز 8.5 در 4.8 سانتی‌متر و دیگری 8.5 در 5.5 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

سایز کارت ویزیت مربعی

از جدیدترین مدل‌های کارت‌ ویزیت که طرفداران زیادی نیز به سمت خود جذب کرده، کارت ویزیت مربعی است. در حال حاضر برای این نوع کارت‌ها، 2 نوع اندازه استاندارد با توجه به روکشِ آن در نظر گرفته می‌شود:

  • اگر برای کارت ویزیت روکش لمینیت 150 میکرون و لمینیت 300 گرم با 2 عدد کاغذ گلاسه پرس شده، در نظر داشته باشید سایز آن 5.5 در 5.5 است.

  • اگر روکش سلفونی مات برای شما جذاب است، سایز 5.9 در 5.6 برای چاپ آن در نظر گرفته می‌شود.

کارت ویزیت دایره‌ای

این نوع کارت ویزیت نمونه‌ای جدید است که برای کسب‌وکارهای خاص بکار می‌رود. کارت ویزیت دایره‌ای در 4 سایز مختلف با قطر 3، 4، 5.5، 7.5 سانتی‌متر چاپ می‌شود.

نحوه چاپ کارت ویزیت

در صنعت چاپ کارت ویزیت دو شیوه‌ی چاپ افست و چاپ دیجیتال وجود دارد. برای اینکه مشخص کنید که نوع چاپی مناسب کار شما خواهد بود، با یک سوال ساده می‌توانید به پاسخ آن برسید؛ مهم‌ترین عامل برای انتخاب چاپ افست و دیجیتال، تعداد کارت ویزیت است.

اگر تعداد کمی کارت ویزیت نیاز دارید، و سرعت چاپ برای شما اولویت دارد، چاپ دیجیتال مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر به تعداد زیادی از 1000 عدد به بالا کارت ویزیت می‌خواهید، و قیمت هر عدد برای شما اولویت اصلی است، چاپ افست کارت ویزیت انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهد بود. در این نوع چاپ تکنیک‌های چاپی مانند طلاکوب، یووی موضعی و... قابل‌ اجراست. اما در چاپ دیجیتال امکان انجام این تکنیک‌ها وجود ندارد.

نکات و ایده‌های خلاقانه در طراحی کارت ویزیت!

نکات طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت با ایده‌های خلاقانه و نکات جذاب، می‌تواند به ابزاری بسیار موثر برای جلب توجه و ارتباطی موثر تبدیل شود. برخی ایده‌ها که در طراحی کارت ویزیت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

1. استفاده از عناصر گرافیکی: استفاده از اشکال هندسی، الگوها، تصاویر مینیمال که تضادی با هویت برند شما نداشته باشند، می‌تواند مفید باشد و به زیبایی کارت ویزیت اضافه کند.

2. بکارگیری ایده‌های تازه: برای طراحی خلاقانه کارت ویزیت، نیازی نیست مانند رقبا عمل کنید. ایده‌های جذاب خود را اتود بزنید تا کارت ویزیت خاصی را خلق کنید.

3. انتخاب متریال خاص: در برخی مواقع برای اینکه طراحی جذاب و خاصی داشته باشید، می‌توانید از متریال خاصی استفاده کنید که به کارت ویزیت شما ارزش افزوده دهد.

4. استفاده از دو طرف کارت: در دو سمت کارت ویزیت طرحی خلاقانه پیاده‌سازی کنید و بدون آنکه چشم کاربر خسته شود اطلاعات بیشتری به او بدهید. اینکار باعث می‌شود طرح کارت ویزیت شما در ذهن کاربر ثبت شود.

5. استفاده از المان‌های شفاف: المان‌های شفاف و شیشه‌ای تبدیل به طرحی ترند شده‌اند و به زیبایی کارت ویزیت شما اضافه می‌کند.

  1. از کلیشه‌ها دوری کنید: برای اینکه طراحی خلاقانه‌ای داشته باشید، ذهن‌تان را از کلیشه‌ها دور کنید و بر این باور باشید که کارت مفید و سودمندی را تهیه کنید.

  2. خاص باشید: کارت ویزیت معمولا اولین فرصت برای تعامل با مشتریان است. در طراحی کارت ویزیت از تکنیک‌هایی استفاده کنید تا مشتری راحت‌تر شما را به خاطر بیاورد و تصمیم بگیرد از خدمات شما استفاده کند.

برچسب‌ها:

نظر شما