شناسهٔ خبر: 67260488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این استان در تولید برنج سفید صدرنشین است

اقتصادنیوز: مازندران با تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز چهارشنبه گفت: شالیکاران پرتلاش مازندرانی با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از دانش و تجربه خود در دولت سیزدهم، موفق به تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید از شالیزاهای استان شدند.

بابک مؤمنی بابیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید برنج ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشورهای دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، میزان عملکرد و تنوع ارقام برنج در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

مؤمنی در خصوص خودکفایی برنج در مازندران، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شالیکاران و حمایت‌های دولت، در حال حاضر استان مازندران به خودکفایی کامل در تولید برنج رسیده است و مازاد تولید این محصول به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

خبر مرتبط
تردد روان در مازندران

اقتصادنیوز :رییس مرکز مدیریت راه های مازندران وضعیت تردد را در محورهای استان عادی و روان اعلام کرد.

این مقام مسوول، همچنین به برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: استفاده از ارقام پر محصول، توسعه کشت مکانیزه، ترویج روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آموزش کشاورزان ازجمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شالیکاران پرتلاش استان و همکاران خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

خبر مرتبط
دستگیری ۲۸ زن و مرد شیطان پرست درجاده مازندران

اقتصادنیوز : یک شبکه شیطان پرستی در حال سفر به استان مازندران شناسایی و متلاشی شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

 

نظر شما