شناسهٔ خبر: 67260423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاکستان: طالبان برای از سرگیری آموزش زنان و دختران اقدام کند

نماینده پاکستان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت طالبان باید گام‌های فوری برای از سرگیری آموزش زنان و دختران بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمر خالد» نماینده پاکستان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی از حکومت طالبان خواست برای از سرگیری آموزش زنان و دختران فوراً اقدام کند.

نماینده پاکستان افزود ادامه تعلیق آموزش زنان و دختران در افغانستان و محرومیت زنان از اشتغال باعث ناامیدی اسلام‌آباد شده است و از طالبان خواست برای از سرگیری آموزش زنان و دختران فوراً اقدام کند.

عمر خالد تصریح کرد: ما همچنین از حاکمان فعلی افغانستان می‌خواهیم متناسب با تعهدات بین‌المللی افغانستان، گام‌های فوری را در زمینه ازسرگیری آموزش زنان و دختران و مساعد کردن شرایطی برای بازگشت زنان به محیط کار بردارند.

وی افزود اعمال محدودیت بر آموزش و کار زنان بر شرایط اقتصادی و وضعیت انسانی در افغانستان نیز تأثیر گذاشته است.

نماینده پاکستان این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که طی ماه‌های اخیر روابط افغانستان و پاکستان از همیشه تیره‌تر شده است؛ اسلام‌آباد کابل را به حمایت و پناه دادن به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و با اخراج جمعی پناهجویان از این کشور برای فشار بر افغانستان تلاش می‌کند.

از طرف دیگر وزیر خارجه طالبان نیز اخیراً در نشستی با اشاره غیرمستقیم به پاکستان، این کشور را به آموزش تروریست‌های داعش و هدایت حملات این گروه تروریستی در افغانستان متهم کرده بود.

انتهای پیام/.

نظر شما