شناسهٔ خبر: 67259918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفیر روسیه در کانادا: به تحریم‌های جدید اعمال شده توسط اتاوا پاسخ خواهیم داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «اولگ استپانوف»، سفیر روسیه در اتاوا تایید کرد که دولت روسیه به تحریم‌های جدید اعمال شده توسط مقامات کانادایی علیه روسیه پاسخ خواهد داد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «استپانوف به نووستی گفت که پاسخ ما از اصل عمل متقابل پیروی خواهد کرد و تحریم‌های جدید کانادا با اتهامات بی اساس و تهمت توجیه می‌شود و روسیه به این اقدامات شفاف سازی اهمیتی نمی‌دهد».

دولت کانادا اعلام کرد که اتاوا ۱۳ «نماینده عالی رتبه» آژانس‌های تحقیقاتی، پلیس و سیستم زندان روسیه را در ارتباط با مرگ الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسی تحریم کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، اعلام کرد: «افراد تحت تحریم، مقامات ارشد و کارمندان کمیته تحقیقات روسیه و سازمان زندان و پلیس هستند».

در 16 فوریه، اداره زندان‌های روسیه گزارش داد که ناوالنی پس از بازگشت از گذرگاه گشت زنی در حیاط زندان درگذشته است و کمیته‌ای برای تعیین علل مرگ وی تشکیل شده است.

شایان ذکر است که ناوالنی به اتهام اختلاس به پنج سال حبس تعلیقی به اتهام “اتلاف پول عمومی” محکوم شده چرا که ثابت شده است که وی 16 میلیون روبل از یک شرکت چوب دولتی اختلاس کرده است.

روسیه بارها تأیید کرده است که با فشارهای تحریمی که چند سالی است توسط غرب اعمال شده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد، در حالیکه خود کشورهای غربی نیز بارها ناکارآمدی تحریم‌ها علیه روسیه را بیان کرده اند.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما