شناسهٔ خبر: 67258983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش برای مرجعیت علمی کشور از مسئولیتهای بسیج اساتید است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: تعمیق روحیه انقلابی، مشارکت در خدمت به مردم به خصوص مناطق محروم و تلاش برای مرجعیت علمی کشور از جمله مسئولیتهایی است که بسیج اساتید برای خود تعریف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید صبح امروز در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران به مناسبت روز ملی بسیج اساتید و سالگرد شهید چمران در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی طی سخنانی یاد و‌ نام شهدای علمی را گرامیداشت.

وی با اشاره به برگزاری 200 نشست همزمان با این نشست در دانشگاه‌های مختلف کشور و حضور 31 هزار استاد بسیجی در این نشستها ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: قرار بود شهید رئیسی سخنران این نشست باشند که با شهادت این عزیزان این مسئله امکان پذیر نشد. لذا امروز در خدمت دکتر علم الهدی همسر ایشان و خانواده شهدای خدمت خواهیم بود.

مردانی گفت: 33 هزار عضو هئیت علمی به صورت رسمی عضو سازمان بسیج اساتید هستند و دو نقش جهاد تبیین، ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی و  کمک به حل مسائل کشور و کارآمدی نظام حکمرانی را با توجه به تخصص‌های مربوطه دنبال می‌کنند.

وی گفت: تعمیق روحیه انقلابی، مشارکت در خدمت به مردم به خصوص مناطق محروم و تلاش برای مرجعیت علمی کشور از جمله مسئولیتهایی است که بسیج اساتید برای خود تعریف کرده است.

مردانی به مهمترین اولویتهای این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: کمک به بروزآمدی سیاستهای علم وفناوری کشور، اصلاح مقررات، هدایت و جهت دهی به علم در راستای نیازها و الویتهای کشور، به میدان آوردن ظرفیت علمی، کمک به شناسایی مسائل کشور، ارائه راه حل و کمک به پیاده سازی راه حل‌ها از دیگر اولویت‌های بسیج اساتید است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری از رییس جمهور آینده خواست از ظرفیت بی‌نظیر نخبگانی این سازمان در سراسر کشور و توانمندی آنها در موضوعات تخصصی مختلف بهره مند شود.

انتهای پیام/

نظر شما