شناسهٔ خبر: 67258611 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

انقلابی در خلبانی: کلاه ایمنی ۴۰۰ هزار دلاری که زاویه دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند

شرکت Collins Aerospac برای جنگنده نظامی، یک کلاه ایمنی با نام Genesis III یا Gen ۳ HMDS ساخته است که توسعه آن نزدیک به یک دهه طول کشیده و هر کدام ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

صاحب‌خبر -

Genesis III نام کلاه ایمنی است که نزدیک به یک دهه در حال ساخت بوده و دید ۳۶۰ درجه به جنگنده می‌دهد.

به گزارش دیجیاتو، اف-۳۵ لایتنینگ ۲ (F-۳۵ Lightning II) متعلق به لاکهید مارتین گران‌ترین هواپیمای جنگنده نظامی است که تاکنون تولیدشده و هر فروند آن ۱۰۹ میلیون دلار هزینه دارد. حالا کلاه ایمنی برای پرواز با اف ۳۵ توسعه پیدا کرده که قابلیت‌های چشمگیری را ارائه کند.

از نظر فناوری، اف-۳۵ لایتنینگ ۲ پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده تولید‌شده است که از فناوری رادارگریز پشتیبانی می‌کند و سرعت آن به بیش از ۱.۶ ماخ (۱۹۷۵ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. همچنین می‌تواند بیش از ۹ تن محموله مخفی را حمل کند.

شرکت Collins Aerospac برای جنگنده نظامی، یک کلاه ایمنی با نام Genesis III یا Gen ۳ HMDS ساخته است که توسعه آن نزدیک به یک دهه طول کشیده و هر کدام ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارند. این کلاه ایمنی به‌عنوان نمایشگر اصلی خلبان و همچنین سیستم کنترل سلاح‌ها عمل می‌کند.

دید ۳۶۰ درجه برای خلبان جنگنده F-۳۵

F-۳۵ Lightning II دارای ۶ دوربین است که در قسمت بیرونی آن به تمام جهت‌ها توجه دارند و Genesis III ترکیبی از تمام این دوربین‌ها را نشان می‌دهد. در واقع این کلاه ایمنی یک دید ۳۶۰ درجه کامل به خلبان ارائه می‌کند.

علاوه بر این، این کلاه به‌طور مداوم اطلاعات پرواز و داده‌های سنسور‌ها را به خلبان ارائه می‌کند. خلبانان هم می‌توانند تنها با نگاه‌کردن به آن‌ها و از طریق سیستم هدف گیری Genesis ۳ HMDS واحد‌های هوایی و زمینی «دوست» یا دشمن را علامت‌گذاری و ردیابی کنند.

در نهایت، کلاه Gen ۳ HMDS دارای قابلیت دید در شب داخلی با میدان دید ۳۰ در ۴۰ درجه است. با این وجود، دیگر نیاز نیست تا از یک عینک دید در شب مجزا استفاده کنید.

نظر شما