شناسهٔ خبر: 67257752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

گران‌ترین شهر جهان برای مهاجران اینجاست

شهرهای هنگ‌کنگ و سنگاپور در صدر فهرست جهانی جدید گران‌ترین شهرهای جهان برای مهاجران قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش هزینه زندگی ۲۰۲۴ دانشگاه مرسر آمریکا، هزینه‌های بالای مسکن باعث شد که شهرهای رقیب شکست بخورند و زوریخ، ژنو، بازل و برن در صدر جدول قرار گرفت. نیویورک با یک پله سقوط در جایگاه هفتم قرار گرفت. لندن با ۹ پله افزایش نسبت به رتبه بندی سال گذشته، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

گزارش مرسر اعلام کرد که افزایش هزینه‌های مسکن و تورم مشکلاتی را برای مهاجران ایجاد کرده است. ایوون ترابر، از کارشناسان دانشگاه مرسر، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که چالش‌های هزینه زندگی تأثیر قابل‌توجهی بر سازمان‌های چندملیتی و کارکنان آن‌ها داشته است.

ترابر می‌گوید هزینه‌های بالای زندگی ممکن است باعث شود که افراد هزینه‌های خود را کاهش دهند یا حتی برای رفع نیازهای اولیه خود تلاش کنند. کارفرمایان برای جبران این چالش‌ها، می‌توانند بسته‌های جبرانی که شامل کمک هزینه مسکن یا یارانه می‌شود یا سایر خدمات حمایتی را ارائه دهند.

هفت شهر ایالات‌متحده از جمله لس‌آنجلس (مقام دهم)، هونولولو در جایگاه دوازدهم و سانفرانسیسکو در مقام سیزده در بین ۲۰ شهر برتر قرار گرفتند. سیدنی پرهزینه‌ترین مکان منطقه اقیانوس آرام بود و رتبه ۵۸ را از آن خود کرد. تورنتو گران‌ترین شهر کانادا با رتبه ۹۲ بود و بمبئی گران‌ترین مقصد هند با رتبه ۱۳۶ بود.

مرسر هزینه نسبی بیش از ۲۰۰ کالا و خدمات از جمله مسکن، حمل‌ونقل، غذا، پوشاک و کالاهای مرتبط را اندازه‌گیری کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هنگ کنگ در چین، سنگاپور، زوریخ، ژنو سوئیس، بازل در سوئیس، برن در سوئیس، نیویورک در ایالات‌متحده، لندن در انگلستان؛ ناسائو، باهاما و لس‌آنجلس در ایالات‌متحده به عنوان شهرهای برتر جهان برای مهاجران هستند.

نظر شما