شناسهٔ خبر: 67257706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمدی عنوان کرد؛

چالش‌های داروسازی در تعامل با دانشگاه/ مشکل تأمین نیروی متخصص

حبیب احسنی پور

رییس سازمان غذا و دارو گفت: امروز بسیاری از نیازهای ما در حوزه نیروی انسانی متخصص داروسازی از طریق دانشگاه تأمین نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در همایش سالانه شورای آموزشی داروسازی و تخصصی با اشاره به عدم ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت، اظهار داشت: دانشگاه باید درون‌زا و برون‌نگر بوده و در کنار تطبیق با برنامه‌های داروسازی در دنیا با نیازهای جامعه ایرانی و استانداردها همگام شود تا پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

وی افزود: امروز بسیاری از نیازهای ما در حوزه نیروی انسانی متخصص داروسازی از طریق دانشگاه تأمین نمی‌شود در حالی که بستر اصلی تأمین این نیازها دانشگاه است.

محمدی با اشاره به اینکه نیروی متخصص داروسازی در کشور کم نیست، عنوان کرد: باید به مهارت‌آموزی در کنار آموزش توجه شود، چرا که برای انقلاب در حوزه آموزشی باید به موضوع مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد سازمانی در سازمان غذا و دارو این است که باید همه فرایندها به صورت دانشگاهی و علمی پیش رفته و به روزرسانی شود، همچنین ارتباط دانشگاه و سازمان باید بیش از کمیسیون و کمیته‌های تخصصی بوده و اساتید داروسازی به عمق فرایندها ورود کنند تا خروجی آن مفید باشد.

نظر شما