شناسهٔ خبر: 67257628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کار سخت جانشین گرایی در پاریس؛ پایان تله ناشناختگی!

برخلاف مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت رنک‌دار مجارستان، سعید اسماعیلی حالا دیگر حریف ناشناسی برای مدعیان ۶۷ کیلوگرم نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بهمن ماه سال گذشته دوره محرومیت سعید اسماعیلی به پایان رسید و او توانست به چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی در سال المپیک بازگردد. اسماعیلی طبق چرخه باید قهرمان جام وهبی‌امره ترکیه و سپس قهرمان آسیا می‌شد تا بتواند به مصاف انتخابی با محمدرضا گرایی صاحب وزن و عنوان‌دار 67 کیلوگرم المپیک و جهان برسد که مسابقات جهانی 2023 را هم با نشان برنز جهانی به پایان رسانده بود.

این کشتی‎‌گیر جوان هر دو مسابقه را با مدال طلا تمام کرد تا همراه با محمدرضا گرایی راهی مسابقات رنک‌دار مجارستان شود. اسماعیلی حریفانی از شیلی و مولداوی را 10-صفر و 6-صفر مغلوب کرد و در حالی که از لوئیز اورتا سانچز قهرمان وزن 60 کیلوگرم المپیک توکیو و دارنده نشان طلای 67 کیلوگرم جهان در سال 2023 از کوبا پیش بود، به دلیل اشتباه وحشتناکی که با شادی زودهنگام از پیروزی، انجام داد، کشتی برده را در ثانیه پایانی با باخت عوض کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

در شرایطی که بعد از شکست مقابل سانچز مشخصاً به لحاظ روانی شرایط مساعدی نداشت، مقابل کیوتارو سوگابه ژاپنی 5-3 عقب افتاد اما در ثانیه‌های پایانی نتیجه را 6-5 به سود خود کرد تا با کسب نشان برنز وزن 67 کیلوگرم تورنمنت بوداپست، باتوجه به اینکه حریفش محمدرضا گرایی هم صاحب نشان برنز شده بود، به مصاف انتخابی با قهرمان وزن 67 کیلوگرم المپیک 2020 توکیو برود.

طبق چرخه، اسماعیلی باید دو بار گرایی را شکست می‌داد و گرایی در مصاف رودررو به عنوان مدال‌دار سال گذشته جهان، با یک برد المپیکی می‌شد اما هر دو مسابقه را اسماعیلی از گرایی برد و حضورش در المپیک 2024 پاریس را مسجل کرد.

حالا خیلی‌ها با دلاوری، جنگندگی و جسارتی که اسماعیلی از خودش در تورنمنت بوداپست نشان داد و توانست سه تن از عنوان‌داران و کشتی‌گیران مدعی این وزن از جمله قهرمان سال گذشته 67 کیلوگرم جهان (اورتا سانچز) و گرایی و سوگابه ژاپنی را ببرد، او را شایسته کسب یکی از نشان‌های خوش رنگ المپیک می‌دانند، در صورتی این اتفاق به آسانی رخ نخواهد داد و اسماعیلی این بار با شرایط متفاوتی به مصاف حریفان خواهد رفت.

برخلاف مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت رنک‌دار مجارستان، اسماعیلی حالا دیگر حریف ناشناسی برای مدعیان 67 کیلوگرم نبوده و نگاهی که به او وجود دارد، قهرمان جوانان جهان نیست، بلکه یک مدعی جدی در رده سنی بزرگسالان است که قطعاً رقبا کشتی‌هایش در هر دو رویداد بیشکک و بوداپست را به دقت آنالیز خواهند کرد.

در عین حال که شایستگی اسماعیلی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و از مدت‌ها قبل پیش‌بینی چنین کشتی‌هایی از او در تورنمنت مجارستان می‌شد، حریفانش در تله ناشناختگی هم گرفتار شدند، چیزی که در المپیک دیگر یک امتیاز برای اسماعیلی نخواهد بود.

قطعاً کادرفنی تیم ملی ایران نیز بیش از همه، تمرکزش روی این موضوع خواهد بود و البته آنالیز کشتی‌گیری که باهوش و ذکاوت بالا به مصاف حریفان می‌رود و تک فنی نیست، کار راحتی نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما