شناسهٔ خبر: 67257555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیروی دریایی کره جنوبی نونوار شد/ قاتل زیر دریایی به مصاف کره شمالی می رود؟

اقتصادنیوز: ستاد فرماندهی نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فروند هواپیمای گشت دریایی و تجسسی پوسایدون پی-۸آ (Poseidon P-۸A) از شرکت بوئینگ دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه ستاد فرماندهی نیروی دریایی کره جنوبی، آمده است: سه فروند هواپیمای گشت دریایی و تجسسی پوسایدون پی-۸آ امروز (چهارشنبه به وقت محلی) به مرکز فرماندهی هوایی نیروی دریایی در پوهانگ تحویل داده شد و سه فروند دیگر نیز در روز ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) به این مرکز فرماندهی تحویل داده خواهد شد.

بر اساس بیانیه ستاد فرماندهی نیروی دریایی کره جنوبی، با ورود هواپیماهای گشت دریایی و تجسسی پوسایدون پی-۸آ قابلیت‌های ضد زیردریایی این کشور در برابر زیردریایی‌های کره شمالی تقویت خواهد شد و بر توانایی واکنش سریع نیروهای کره جنوبی برای انجام عملیات دریایی و نظارت بر آب‌های این کشور افزایش خواهد یافت.

خبر مرتبط
سفر احتمالی پوتین به کره شمالی/ کره جنوبی بیانیه داد

اقتصادنیوز:وزارت خارجه کره جنوبی جمعه در بیانیه‌ای گفت: «کیم هونگ کیون» معاون وزیر خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی با «کورت کمپل» معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که سفر پوتین نباید با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل منجر به تعمیق همکاری نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو شود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: هواپیماهای مذکور پس از گذران یک ارزیابی عملکرد عملیاتی یک ساله، از اواسط سال آینده میلادی ماموریت‌های محوله را آغاز خواهند کرد.

به نوشته شبکه خبری کی بی اس، هواپیمای گشت دریایی و تجسسی پوسایدون پی-۸آ که به عنوان «قاتل زیردریایی» نیز شناخته می‌شود، به عنوان برترین هواپیمای گشت دریایی جهان در نظر گرفته می‌شود که در عملیات ضد شناورهای زیردریایی و سطحی و همچنین گشت دریایی و شناسایی تخصص دارد.

خبر مرتبط
دهن‌کجی پیونگ‌یانگ به سئول/ ماموریت ویژه بالن‌های کره شمالی؛ آسمان کره جنوبی زباله‌باران شد

اقتصادنیوز: سئول دوشنبه اعلام کرد: کره شمالی حدود ۳۱۰ بالن زباله دیگر را به سمت کره جنوبی فرستاده است.

نظر شما