شناسهٔ خبر: 67257288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جلسه ستاد برگزاري يادواره چهلمين روز درگذشت شهداي خدمت‌

صاحب‌خبر -
جلسه ستاد برگزاري يادواره چهلمين روز درگذشت شهداي خدمت‌
خبرگزاری آریا - ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور شهید، امروز سه‌شنبه (29 خرداد) با حضور وزیر فرهنگ و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت و نمایندگان دستگاه های مسئول تشکیل جلسه داد.

شهید رئیسی تلاش‌های زائد الوصفی درباره غزه داشته‌اند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در جلسه ستاد برگزاری یادواره چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت‌ گفت: چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت، مصادف شده است با تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همه برنامه‌هایی که داریم در راستای بزرگداشت‌ شهدای خدمت است.
وی افزود: برنامه ای برای بزرگداشت شهدای خدمت در نجف پیش بینی شده است که برگزار خواهد شد.
ایمانی‌پور ادامه داد: برنامه ای قرار بود در لبنان برای بزرگداشت شهدا برگزار شود که به دلیل شرایط منطقه‌ای، در سوریه برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی بیان‌ کرد: از همه دستگاه‌ها درخواست داریم اگر مقاله مناسبی با موضوع مرتبط در دست دارند برای چاپ در اختیار ما قرار دهند.
وی اظهار داشت: مقالاتی که به دست‌ ما برسد برای چاپ در نشریه هشت‌گانه‌ای که به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت منتشر می‌شود، چاپ خواهد شد.
ایمانی پور افزود: بنده پیشنهاد می‌دهم تولیداتی درباره نقش شهید رئیسی در مورد قدس و غزه تولید شود زیرا ایشان تلاش‌های زائد الوصفی درباره غزه داشته‌اند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: در مورد انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی کارهای مفصلی تدارک دیده‌ایم که بزوری در فضای مجازی منتشر می‌شود.
تمام نهادها عکس‌های خود را در اختیار ما قرار دهند
محمود سالاری معاون‌ هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ستاد برگزاری یادواره چهلمین روز درگذشت شهدای خدمت گفت: نمایشگاه‌های عکس، پوستر و نقاشی با موضوع شهدای خدمت برگزار شده است که آمادگی داریم آثار این نمایشگاه‌ها را در قالب لوح فشرده در اختیار مراکز قرار دهیم تا در فعالیت‌های مرتبط با بزرگداشت‌ شهدای خدمت از آن استفاده کنند.
وی افزود: بسیاری از نهادها در روز تشییع شهدای خدمت عکاس داشتند درخواست دارم که‌ تمام نهادها عکس‌های خود را در اختیار ما قرار دهند که یک مجموعه بسیار خوبی تشکیل شود.
مدارسی که ویژگی‌های خاص دارند به نام شهدای خدمت نام گذاری شود
نامدار صداقت‌ رئیس مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد برگزاری چهلمین روز شهادت شهدای خدمت گفت: آموزش و پرورش 380‌ مراسم‌ منطقه ای در نظر گرفته است که برگزار خواهد شد.
وی افزود: یک‌ پویش دانش آموزی از طریق شبکه شاد که حدود 25 میلیون نفر کاربر دارد برای پخش زنده آماده کرده ایم‌.
صداقت ادامه داد: گروه سرود دانش آموزی کشور، سرودهایی را برای اربعین شهدای خدمت‌ آماده کرده‌اند.
رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از برنامه ‌های ما این است که مدارسی که ویژگی‌های خاص دارند به نام شهدای خدمت نام گذاری شود.
آمادگی کامل برای حفظ امنیت و جلب رضایت عموم مردم را داریم
سردار پرویز یعقوبی معاون‌عملیاتی پلیس پایتخت در ستاد برگزاری مراسم‌ چهلمین روز شهادت شهدای خدمت گفت: با توجه به مدت زمان برگزاری مراسم‌ها که تقریبا یک هفته است، برای تامین امنیت مراسم‌ها نیازمند دریافت سین عملیاتی هستیم که اطلاع داشته باشیم چند مراسم و در کدام مکان و در چه ساعتی برگزار خواهد شد.
وی افزود: تهدیدات دشمنان علیه کانونهای جمعیت به قوت خود باقی است و ترافیک مسأله دیگری است که باید برای حفظ امنیت و رضایت مردم، تدبیری اندیشیده شود.
یعقوبی بیان کرد: با توجه به اینکه مراسم‌ها بعد از انتخابات برگزار می‌شود، احتمال تحرکات داوطلبان و طرفداران آنها وجود دارد ولی ما آمادگی کامل برای حفظ امنیت و جلب رضایت عموم مردم را داریم.
دیوارنگاره ها در میدان انقلاب و فلسطین به روز رسانی خواهد شد
نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، در جلسه ستاد برگزاری اربعین شهدای خدمت گفت: در این ایام که پیش رو است حرکت ارزشمند برگزاری یادواره شهدای چله خدمت را داریم.
وی افزود: یک کار محتوایی به نام روایت کفایت در دست تولید است و دیوارنگاره ها در میدان انقلاب و فلسطین به روز رسانی خواهد شد.
نماینده سازمان‌ تبلیغات اسلامی ادامه داد: بیش از 23 هزار سخنران به اقصی نقاط کشور اعزام خواهند شد.
وی بیان‌ کرد: روز عید غدیر امسال هم بیش بینی تجمعات مردمی، بیش از 200 کیلومتر است که در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین 4 هزار موکب در سراسر کشور خدمت رسانی خواهند‌کرد.

نظر شما