شناسهٔ خبر: 67257089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بایدن بازهم از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا استفاده می‌کند

روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات نوامبر ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را به منظور مهار افزایش قیمت بنزین و تورم صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات نوامبر ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را به منظور مهار افزایش قیمت بنزین و تورم صادر کند.

اس‌پی‌آر SPR یک ذخیره اضطراری نفت است که توسط وزارت انرژی ایالات متحده نگهداری می‌شود و پس از تحریم نفتی اوپک در سال های 1973 و 1974 ایجاد شد.

این ذخیره به عنوان یک محافظ در برابر افزایش قیمت نفت در زمان اختلالات عرضه عمل می‌کند.

آموس هوچستاین، نزدیکترین مشاور بایدن در زمینه انرژی، در مصاحبه با این روزنامه تأکید کرد که قیمت‌ها در پمپ‌بنزین‌ها "هنوز برای بسیاری از آمریکایی‌ها بسیار بالاست".

بر اساس این گزارش، بایدن بیش از هر یک از رئیس‌جمهورهای پیشین آمریکا از SPR استفاده کرده است و در اواخر سال 2021 و همچنین در سال 2022، پس از کاهش تولید نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب، از استفاده از ذخایر نفتی این کشور خبر داد.

جمهوری خواهان بایدن را به "سوء استفاده سیاسی" از این ذخایر متهم کرده‌اند. فایننشال تایمز نوشت که هر گونه تصمیم در ماه‌های آینده برای آزاد کردن بشکه‌های بیشتر از SPR، می‌تواند جمهوری خواهان را خشمگین کند.

رهبران جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای که ماه گذشته میلادی به جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ارسال شد، از دولت خواستند "اطمینان حاصل کند که SPR برای اهداف سیاسی در این سال انتخابات مورد سوء استفاده قرار نگیرد."

این نامه تصمیم بایدن برای استفاده از ذخایر نفت در سال 2022 را به عنوان "تلاش شفاف برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای" توصیف کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما