شناسهٔ خبر: 67256798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بازار گزارش می‌دهد؛

ابرپروژه هایی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید| شتاب بخشی طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- دولت سیزدهم در ابر پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد انقلابی ایجاد کرد و توانست با شتاب بخشی، طرح‌هایی همچون محور ملی پاتاوه - دهدشت، سد چم شیر و الفین گچساران را به بهره برداری برساند.

صاحب‌خبر -

صدیقه امیدی؛ بازار: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که با داشتن بسیاری از مواهب طبیعی و معادن بسیار و نفت و گاز و آب و علیرغم همه داشته‌هایش، به نسبت پتانسیل‌هایش رشد نکرده و توسعه متوازن حلقه مفقوده حرکت رو به جلو در آن است.

اما در این میان و در گیر و دار کلنگ زنی ها و به سرانجام نرسیدن ها، دولت سیزدهم توانست چندین پروژه که دهه ها از کلنگ زنی آنها می گذشت را به سرانجام برساند.

با آنکه در دولتهای مختلف، صدها پروژه در طول سالیان متعدد تعریف شد اما اعتبارات قطره چکانی و روند لاکپشتی پروژه ها سبب شد که قطار توسعه در این استان در ایستگاه های آغازین بماند و تکمیل پروژه ها فرسایشی شود.

ابرپروژه هایی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید| شتاب بخشی طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد

در کهگیلویه و بویراحمد انباشت پروژه‌ها سبب شد تا روند حرکتی به سمت جلو با مشکل مواجه شود و دولت سیزدهم توانست با همتی مضاعف چندین پروژه مهم را در استان به بهره برداری رسانده و گامی مهم در توسعه و اشتغالزایی در استانی بردارد که سهم چندانی از داشته هایش ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دولت شهید رئیسی در مدت ۳ سال توانست ابرپروژه های بر زمین مانده در استان کهگیلویه و بویراحمد را به سرانجام برساند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: دولت شهید رئیسی در مدت ۳ سال توانست ابرپروژه های بر زمین مانده در استان همچون جاده پاتاوه- دهدشت، سد تنگ سرخ، سد چم شیر و پتروشیمی گچساران را به سرانجام برساند.

علی احمد زاده افزود: شعار دولت شهید جمهور، «دولت مردمی، ایران قوی» بود و یکی از راهبردهای ایشان، تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان، شتاب بخشی به پروژه ها و دوری از کلنگ زنی‌های بی پشتوانه بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور با سفرهای استانی، بر همه پروژه ها اشراف داشته و از نزدیک با مردم به گفتگو می نشستند، گفت: مشکلات مردم در مناطقی که طرحها در حال اجرا هستند نیز بررسی می شد و اقدامات لازم نیز در این راستا انجام می شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفرهای دور اول و دوم شهید رئیسی به استان، اعتبارات مهمی اختصاص یافت که به اتمام پروژه ها و تکمیل طرح ها سرعت بخشید.

احمد زاده بیان داشت: احیای کارخانه قند یاسوج، بهره برداری از جاده پاتاوه- دهدشت، تکمیل سد چمشیر و تکمیل و بهره برداری از پتروشیمی گچساران از خدمات بزرگ دولت سیزدهم است.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: در سفر اول هیئت دولت سیزدهم به استان، هفت هزار میلیارد تومان وارد استان شد

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در سفر اول هیئت دولت سیزدهم به استان، هفت هزار میلیارد تومان وارد استان شد.

ابرپروژه هایی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید| شتاب بخشی طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد

احسان عسکری افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت در استان، احیای صنعت مادر استان، کارخانه قند یاسوج بود که در سفر اول رئیس جمهور به استان چهار هزار میلیارد ریال برای احیای کارخانه قند یاسوج اختصاص یافت.

وی بیان داشت: در زمستان ۱۴۰۰ فرایند نوسازی و احیای کارخانه با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان استارت زده شد و با دغدغه رئیس‌جمهور در نهایت به بهره برداری رسید.

عسکری تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج، قدیمی ترین کارخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۳۴۶ تاسیس شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت پتروشیمی گچساران نیز در طول دو دهه، ۵۰ درصد بود، گفت: در دولت سیزدهم در کمتر از دو سال این طرح به بهره برداری رسید.

عسکری افزود: این امر سبب شد که از خام فروشی محصولات نفتی جلوگیری شود.

در دولت سیزدهم علی رغم تعدد پروژه های نیمه تمام در استالن کهگیلویه و بویراحمد، به بسیاری از پزوژه ها شتاب بخشی شد و پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، خدمات عمومی و اشتغال، در استان اجرا شد.

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: در در دولت سیزدهم، در مدت دو سال ۱۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از مشکلات کشاورزان در استان، نبود سردخانه بود که در در دولت سیزدهم، در مدت دو سال ۱۲ هزار تن سردخانه احداث شد.

علی معتمدی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون، مجموع زیرساخت‌ های سردخانه‌ای استان، ۱۷ هزار تن بود که در دولت سیزدهم ۱۲ هزار تن احداث و ۲۴ هزار تن نیز در دست احداث است.

وی بیان داشت: سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که ۳۰۰ تن از محصولات اعم از محصولات پروتئینی و گیاهی قابلیت نگهداری برای سایر فصول را دارند.

ابرپروژه هایی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید| شتاب بخشی طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد

تلاش دولت سیزدهم در مناطق محروم برای به ثمر نشستن پروژه ها بر هیچ کس پوسیده نیست و یکی دیگر از این پروژه ها، سد تنگ سرخ است که از پروژه های مهم کهگیلویه و بویراحمد بوده و ۱۱ سال از کلنگ زنی آن می گذرد و در دولت سیزدهم عملیات فرسایشی ساخت آن سرعت گرفت و به ایستگاه پایانی و آبگیری نزدیک می شود.

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد تا این پروژه از پیشرفت ۱۳ درصدی خارج و خود را به مرحله پایانی ساخت نزدیک کند.

همچنین احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد، گامی مثبت در جهت رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این استان است و دولت سیزدهم دسترسی ۹۲ درصدی خانوارهای روستایی به آب آشامیدنی سالم را در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق کرد.

جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت با تلاش و تزریق اعتبار از سوی دولت سیزدهم و درسفر دور دوم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید

یکی دیگر از پروژه های مهمی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و طومار ۲۹ ساله ساخت آن بسته شد، جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت است که با تلاش و تزریق اعتبار از سوی دولت سیزدهم و درسفر دور دوم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید.

ابرپروژه هایی که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید| شتاب بخشی طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد

جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر مهم ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می شود که که سبب خارج کردن ۴۰۰ روستا از بن‌بست شد.

آغاز عملیات اجرایی آن از دهه ۷۰ بود و ۱۴۰۰ میلیارد تومان در این پروژه اقتصادی و عمرانی هزینه شد.

با نیمه تمام ماندن دولت سیزدهم، اکنون ۸۷۷ پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که چشم انتظار دولتی هستند که بتواند همچون دولت سیزدهم به پروزه ها شتاب بخشیده و روند گذشته را بر فرسایشی شدن پروژه ها ببندد تا راه توسعه در استانی کم بهره از داشته های خود هموار شود.

نظر شما