شناسهٔ خبر: 67256223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گوشت سالم این ۴ ویژگی را دارد

در پزشکی اصل بر پیشگیری است و مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری در این ایام خرید دام از مراکز معتبر است البته ۹۰ درصد افراد از مراکز معتبر و تحت نظارت دام تهیه می‌کنند و نگرانی چندانی در این مورد وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

 رئیس اورژانس بیمارستان سینا به بیان ۴ ویژگی اصلی گوشت سالم پرداخت و گفت: لازم است هنگامی که گوشت را دریافت کردیم و خواستیم آن را تکه تکه کنیم و بشوییم حتما از دستکش لاتکس که ویروس از آن عبور نمی‌کند، استفاده کنیم و توجه داشته باشیم که هنگام انجام این کار دستمان زخم نباشد.

حسین کرمانپور  گفت: در پزشکی اصل بر پیشگیری است و مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری در این ایام خرید دام از مراکز معتبر است البته ۹۰ درصد افراد از مراکز معتبر و تحت نظارت دام تهیه می‌کنند و نگرانی چندانی در این مورد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در درجه اول لازم است هنگامی که گوشت را دریافت کردیم و خواستیم آن را تکه تکه کنیم و بشوییم حتما از دستکش لاتکس که ویروس از آن عبور نمی‌کند، استفاده کنیم و توجه داشته باشیم که هنگام انجام این کار دستمان زخم نباشد چرا که زخم می‌تواند منفذی برای ورود باکتری به بدن باشد. از طرفی دیگر تب کریمه کنگو بیشتر از طریق گوشت تازه و به افرادی منتقل می‌شود که با گوشت در ارتباط هستند و حیوان را ذبح و یا گوشتش را تکه تکه می‌کنند؛ در صورتی که خون حیوان آلوده به بدن افراد برخورد کند امکان ابتلا وجود دارد و از این رو استفاده از دستکش هنگام تکه تکه کردن گوشت اهمیت بسیاری دارد.

این پزشک عنوان کرد: همچینن توصیه می‌شود خون حیوان در سطح شهر جاری نشود چرا که علاوه بر آلودگی و افزایش احتمال بروز بیماری اسراف است و اجر قربانی کردن را پایین می‌آورد، بهتر است دام در همان مراکز تحت نظارت ذبح شود.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا افزود: افرادی که گوشت نذری دریافت می‌کنند، نمی‌دانند گوشت از چه منبعی تهیه شده و به همین دلیل لازم است به یک‌سری نکات توجه کنند تا بفهمند گوشت سالم است یا نه. نکته اول این است که رنگ گوشت باید صورتی مایل به قهوه‌ای روشن باشد و به هیچ وجه نباید تیره باشد چراکه تیرگی نشانه بیماری دام و مشکل‌دار بودن گوشت است. نکته بعدی که باید به آن توجه شود بوی گوشت است، بوی گوشت تازه مشخص است و وجود هر بویی به غیر از آن باید جدی گرفته شود، به هیچ وجه نباید از گوشتی که بو می‌دهد استفاده شود چراکه خرابی گوشت با پختن رفع نمی‌شود و نباید از آن استفاده کرد.

گوشت سالم این ۴ ویژگی را دارد

کرمانپور ضمن اشاره به اینکه نکته بعدی قوام گوشت است، بیان کرد: انگشت به هیج وجه در گوشت تازه و سالم فرو نمی‌رود و به راحتی اجزایش از هم باز نمی‌شود و تنها به وسیله چاقو می‌توان گوشت تازه و سالم را تکه تکه کرد، گوشتی که قوام نداشته باشد، ناسالم است.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: چهارمین خصوصیت گوشت تازه و سالم این است که هنگامی که در آب گذاشته می‌شود بلافاصله چربی‌های تازه بالا می‌آیند و گوشت زیرش قرار می‌گیرد، اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و گوشت در بالا قرار گیرد نشان دهنده این است که گوشت تازگیش را از دست داده است، همچنین بهتر است دور گوشت را چربی زیادی نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه اگر گوشت انگل داشته باشد با پختن رفع می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود گوشت نذری به صورت پخته مورد استفاده قرار گیرد، توضیح داد: بهتر است گوشتی که مشکوک است به مدت ۴۸ ساعت در دمای زیر ۵ درجه بماند.

نظر شما