شناسهٔ خبر: 67256084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مارتینس: زودتر به گل می‌رسیدیم، قاطعانه‌تر پیروز می‌شدیم

سرمربی تیم ملی پرتغال از عملکرد شاگردانش در اولین بازی آنها در یورو ۲۰۲۴ ابراز رضایت و بر پتانسیل‌شان برای کسب نتیجه‌ای بهتر تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی پرتغال با کامبکی تماشایی و دیرهنگام برابر جمهوری چک، آخرین بازی دور نخست مرحله گروهی یورو 2024 را با پیروزی 2 بر یک به سود خود به پایان رساند تا جزو آن دسته از مدعیانی باشد که از اولین آزمون‌شان در این رقابت‌ها سربلند بیرون آمده‌اند.

روبرتو مارتینس سرمربی تیم ملی پرتغال، در پایان بازی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش به خصوص تعویضی‌ها که یکی از آنها چیکو کنسیسائو زننده گل برتری تیمش شد، گفت: در فوتبال تیمی که بجنگد می‌تواند اوضاع را به نفع خودش تغییر دهد. جمهوری چک در کنترل بازی مشکل داشت. آنها نمی‌خواستند اما ما با شیوه بازی‌مان مجبورشان کردیم که در لاک دفاعی فرو بروند. بازی امروز شاید از نظر فنی و تاکتیکی آنطور که باید و شاید مطلوب نبود، اما تیم ما استقامت و جنگندگی‌اش را ثابت کرد. این اولین باری است که ما یک بازی باخته را می‌بریم.

سرمربی اسپانیایی پرتغالی‌ها افزود: امروز ما خودمان را باور داشتیم و شخصیت باورنکردنی تیم‌مان را به نمایش گذاشتیم. بازیکنانی که تعویضی به میان رفتند، نشان دادند که شایسته این فرصت بودند. با اردوی آماده‌سازی که ما داشتیم، منطقی هم بود که به آنها چنین فرصتی بدهیم. من به جرأت می‌توانم بگویم که از 26 بازیکنی که با خودمان به یورو آورده‌ایم، 23 نفرشان شایسته حضور در ترکیب اصلی بودند. تمام این‌ها به خاطر تمرینات خوب‌مان قبل از شروع تورنمنت بود. همه این بازیکنان لیاقت بودن در تیم را دارند.

 

مارتینس در پایان گفت: این پیروزی، یک پیروزی تیمی بود، از آن بردهایی که باعث رشد و پختگی‌تان می‌شوند و بیش از سه امتیاز برای ما ارزش داشت. ما 13 تا کرنر داشتیم در حالی که حریف یک مورد هم نداشت. اگر زودتر به گل می‌رسیدیم، می‌توانستیم با سه یا چهار گل بازی را ببریم. من واقعاً شخصیت و استقامت بازیکنانم را دوست داشتم، همینطور جو باورنکردنی ورزشگاه را. هواداران ما واقعاً شایسته شکست نبودند.

بازی بعدی تیم ملی پرتغال روز شنبه هفته آینده برابر ترکیه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما