شناسهٔ خبر: 67255431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس پلیس راهور گلستان:

جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی افزایش می یابد

رئیس پلیس راهور استان گلستان، گفت: جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی 2 یا 3 برابر افزایش می یابد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سرهنگ «عباس مهاجر بسطامی» در نشست با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: با مهیا شدن زیرساخت های افزایش مبلغ جریمه ها این قانون به صورت عملی اجرا خواهد شد.
 
به گفته وی؛ ضروری است رانندگان برای جریمه نشدن قوانین را رعایت و قانونمندی خودشان را بیشتر کنند.
 
رئیس پلیس راهور استان گلستان با یادآوری اینکه سال گذشته استان گلستان در بحث کاهش تصادفات توانست رتبه نخست کشور را کسب کند، تصریح کرد: گلستان با کاهش منفی 32 درصد در بحث تصادفات موفق به کسب این عنوان شده بود.
 
وی افزود: متأسفانه امسال تصادفات در استان روند افزایشی به خود گرفته است.
 
سرهنگ مهاجر بسطامی با عنوان اینکه رسانه ها به ارتقاء فرهنگ رانندگی کمک کنند، ابراز کرد: می‌ طلبد رسانه‌ها با جدیت بیشتری در زمینه فرهنگ رانندگی ورود کنند و هشدارها و تذکرات لازم را به رانندگان اعلام کنند تا روند وقوع سوانح کاهش بیشتری یابد.
 
وی ادامه داد: اطلاع رسانی رسانه ها می تواند کمک زیادی در حل مشکلات حوزه ترافیک داشته باشد.
 
رئیس پلیس راهور گلستان با اعلام اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری در حوزه تصادفات موتورسیکلت سواران رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، گفت: طی 10 سال گذشته 50 درصد از کاربران ترافیکی که آسیب دیدند و یا فوت شدند موتور سیکلت سواران هستند و همچنین در این مدت دو هزار موتورسیکلت سوار فوت و 35 هزار نفر از موتور سیکلت سواران مصدوم شدند که رنج سنی آنها بین 15 لغایت 45 سال است.
 
وی افزود: 200 هزار موتورسیکلت در استان گلستان وجود دارد که از این بین 185 هزار موتورسیکلت در استان دارای پلاک ملی و بقیه هم فاقد پلاک هستند.
 
به گفته وی؛ موتور سیکلت هایی که فاقد پلاک هستند پلیس با آنها در حال برخورد است، موتورسیکلتی که فاقد پلاک باشد زمانی که به پارکینگ منتقل می‌ شود جز اسقاطی‌ها محسوب می‌شود و هیچ گاه آزاد نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما