شناسهٔ خبر: 67254603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نمايشگاه تخصصي ماشين آلات کشاورزي و دام و طيور در تبريز

صاحب‌خبر -
نمايشگاه تخصصي ماشين آلات کشاورزي و دام و طيور در تبريز

خبرگزاری آریا-نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی از فردا در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری آریا در آذربایجان شرقی؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی درگفتگو با خبرنگاران گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، دارو‌های دامپزشکی و صنایع وابسته از تاریخ 30 خرداد تا 2 تیرماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.

اکبر فتحی افزود: این نمایشگاه فرصتی را برای بحث و گفتگو درباره مسائل و چالش‌های صنعت کشاورزی و دام و طیور فراهم می‌کند و با تمهیدات به عمل آمده در خصوص برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های مختلف جنبی در حوزه‌های مرتبط با کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری، طیور، شیلات، آب و خاک، فرآوری محصولات کشاورزی و... اساتید و متخصصان مطرح، تجارب و دانش خود را با حضار به اشتراک می‌گذارند و بحث و تبادل نظر را در مورد راهکار‌ها و سیاست‌های بهبود صنعت کشاورزی میان شرکت کنندگان راه اندازی می‌کنند.

فتحی بیان کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مولفه‌های مهم توسعه این بخش است و به لحاظ قرار گرفتن شرکت تراکتورسازی ایران و شرکت کمباین سازی در تبریز و حضور فعال نمایندگان این شرکت‌ها و بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی تبریز، اهمیت و جایگاه این نمایشگاه مضاعف شده است.

فتحی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 1403 توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تلاش شده است تا حضور شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در این نمایشگاه نمود یابد چراکه بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی عملاً نخواهیم توانست توفیقی در جهش تولید در بخش کشاورزی داشته باشیم.

مجری نمایشگاه نیز با اشاره به محصولات قابل عرضه در دو نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی گفت: در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت و واحد تولیدی و بازرگانی از 21 استان کشور شامل استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان و فارس و ... و چندین شرکت از کشور ترکیه در سه سالن امیرکبیر، پروین اعتصامی و شهریار محصولات خود را در زیربخش‌های مختلف خوراک دام و طیور، تجهیزات مرغداری و زنبورداری و ماشین آلات دامداری، دارو‌های دامپزشکی و آبزیان، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری و گلخانه‌ای برای بازدید ارائه کرده اند تا بهره‌برداران و کشاورزان از آن بهره ببرند.

مسلم نوروزی ارائه آخرین تولیدات ومحصولات واحد‌های تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولیدکنندگان، ایجاد نمایندگی دراستان آذربایجان شرقی توسط واحد‌های تولیدی، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف کنندگان را ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام نمود

نظر شما