شناسهٔ خبر: 67254420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه:

مردم برای حل هر نوع اختلافی نباید به دادگاه مراجعه کنند

بهارستان- رییس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مردم برای حل هر نوع اختلافی نباید به دادگاه مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هادی صادقی در میز خدمت قضائی در مسجد امام رضا شهر گلستان با اشاره به حجم بالای پرونده‌ها در دستگاه قضائی و تعدد قضات، اظهار داشت: با وجود تلاش شبانه‌روزی قضات، گاهی اوقات در رسیدگی به پرونده‌ها اشتباهاتی رخ می‌دهد.

وی گفت: به همین منظور میزهای خدمت در دادگستری‌ها و شورای حل اختلاف راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند بدون تشریفات قضائی و به‌صورت رایگان، مشکلات خود را در این زمینه پیگیری کنند.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی فقط وظیفه قضاوت را بر عهده ندارد، افزود: حل و فصل بسیاری از اختلافات از طریق صلح و سازش امکان‌پذیر است. به همین منظور، شورای حل اختلاف با حضور افراد معتمد و متخصص در زمینه‌های مختلف تشکیل شده تا به حل و فصل اختلافات مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز بپردازد.

صادقی در ادامه گفت: مردم برای حل هر نوع اختلافی نباید به دادگاه مراجعه کنند. بسیاری از اختلافات جزئی که در دادگاه‌ها وقت و هزینه زیادی را از مردم می‌گیرد، می‌تواند در شورای حل اختلاف به‌سرعت و به‌صورت قانونمند حل و فصل شود.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه در پایان با اشاره به حضور داوران و متخصصان میانجی‌گری در کنار شورای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت داوران و میانجی‌گران متخصص می‌تواند به تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی کمک کند. مردم می‌توانند برای طرح سوالات و مشکلات خود در زمینه‌های قضائی با مراجعه به میزهای خدمت دادگستری‌ها و شورای حل اختلاف یا تماس با مرکز توسعه حل اختلاف کشور، راهنمایی و یاری دریافت کنند.

نظر شما