شناسهٔ خبر: 67254331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بالاترین افزایش بودجه نظامی ناتو در سال‌های اخیر

اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو گفت: متحدان ناتو در سال جاری هزینه‌ های دفاعی (نظامی) خود را ۱۸ درصد افزایش خواهند داد؛ این بالاترین افزایش در سال‌‌های اخیر به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنانی گفت: در اجلاس سران ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌ شود، هفتاد و پنجمین سالگرد اتحاد ناتو را جشن خواهیم گرفت و تصمیمات مهمی برای آینده اتخاذ خواهیم کرد.

خبر مرتبط
دبیر کل نظرش عوض شد/ ناتو برنامه افزایش سلاح هسته ای ندارد

اقتصادنیوز: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو برخلاف گفته‌های قبلی خود گفت، ائتلاف ناتو برنامه‌ای برای افزایش تعداد سلاح‌های هسته‌ای ندارد، اما در عوض بر ارتقا و جایگزینی جت‌های جنگنده تمرکز دارد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ادامه اضافه کرد: متحدان ناتو در سال جاری هزینه‌ های دفاعی (نظامی) خود را ۱۸ درصد افزایش خواهند داد؛ این بالاترین افزایش در سال‌ های اخیر به شمار می آید.

ینس استولتنبرگ، خاطرنشان کرد: ۲۳ کشور عضو ناتو ۲ درصد یا بیشتر، از تولید ناخالص داخلی خود را صرف این هزینه‌ ها خواهند کرد. تعداد کشورهایی که ۲ درصد هزینه می‌ کنند نسبت به ۴ سال گذشته ۲ برابر شده است.

استولتنبرگ پیشتر در سخنرانی در مرکز «ویلسون» در واشنگتن مدعی شد: واقعیت این است که چین در حال دمیدن در آتش بزرگ‌ترین نبرد مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم است و در عین حال هم می‌خواهد روابط حسنه با غرب را حفظ کند.

نظر شما