شناسهٔ خبر: 67254010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

نسل جديد در آمريکا منتقد اشغالگري و نژاد‌پرستي صهيونيست‌ها است/ دانشجويان مبارزان فلسطيني را آزادي‌بخش سرزمين‌شان مي‌دانند

صاحب‌خبر -
نسل جديد در آمريکا منتقد اشغالگري و نژاد‌پرستي صهيونيست‌ها است/ دانشجويان مبارزان فلسطيني را آزادي‌بخش سرزمين‌شان مي‌دانند
خبرگزاری آریا - رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین گفت: نسل جدید در ایالات متحده به شدت منتقد رفتارهای اشغالگرانه، راستگرایانه و نژاد‌پرستانه اسرائیل غاصب بوده و حمایت ویژه و همه‌جانبه دولت کشورشان از این رژیم را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (سه شنبه 29 خردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس، تعدادی از اعضاء کارگروه و فعالان حوزه فلسطین برگزار شد .
علیرضا عرب با اشاره به بروز و ظهور تغییر نسلی بزرگ در ایالات متحده آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی، گفت: امروزه می توان به وضوح مشاهده کرد که اعتراضات در دانشگاه‌های معتبر این کشور علیه اسرائیل و حامیانش، علیه جنگ در غزه و حتی همبستگی با مبارزان فلسطینی افزایش یافته و به نقطه اوج خود رسیده است .
رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: دانشجویان و اساتید به حمایت همه جانبه واشنگتن از تلاویو و ادامه جنگ در جغرافیای سرزمین های اشغالی خصوصا نوار غزه به شدت معترض هستند .
وی ادامه داد: آنها اعتقاد دارند مالیات هایی که پرداخت می کنند در حمایت از جنگ غزه و تعمیق و تحکیم اشغالگری اسرائیل جنایتکار در مناطق فلسطینی و همچنین تولید و ساخت انواع تسلیحات نظامی هزینه می شود که امری قابل تامل است .
عرب در این زمینه، افزود: در واقع شواهد مختلف از جمله موارد مذکور نشان می دهد یک تغییر نسلی بزرگ در ایالات متحده در حال وقوع بوده و جوانان با زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی متفاوت، روابط واشنگتن و تلاویو را متفاوت از نسل های گذشته آمریکایی درک می کنند .
رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: به عبارتی از نگاه این افراد، اسرائیل جنایتکار و کودک‌کش دیگر قهرمان پیشرو دموکراسی در خاورمیانه محسوب نمی شود .
وی گفت: در این میان باید یادآور شد از منظر این نسل، مبارزان فلسطینی در راه آزادی و استقلال سرزمینشان و در راستای رفع اشغالگری اسرائیل مبارزه می کنند .
عرب اظهار کرد: به عبارتی مطابق نظر آنان تاریخ از 7 اکتبر آغاز نمی‌شود و طوفان الاقصی پاسخی طبیعی به اشغالگری و تبعیض های مستمر 75 ساله اسرائیلی ها علیه فلسطینیان بوده لذا این اقدام فلسطینیان عادلانه است .
رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: این نسل جدید به شدت منتقد رفتارهای اشغالگرانه، راستگرایانه و نژاد‌پرستانه اسرائیل غاصب بوده و حمایت ویژه و همه‌جانبه دولت ایالات متحده آمریکا از این رژیم را محکوم می‌کند که امری قابل تامل است ./
پایان پیام

نظر شما