شناسهٔ خبر: 67253903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

روایتی اولین مستند تلویزیونی

روایتی از اولین مستند تلویزیونی شهید رییسی

مثل یک پدر، گویی بوی آقای رئیسی را می‌دهی، مثل یک پدر. قولت، قول است و حرفت، حرف. حمایت‌مان کن مثل آقای رئیسی. جملاتی از یک کارگر که سرآغاز مستندی است برای سعید جلیلی.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازایرنا،‌ کارگری این گونه شروع می‌کند: من دلی صحبت می‌کنم، با دست صحبت می‌کنم و از تو و ایما و ایشان ... زمانی که ما کف خیابان بودیم، ۸۰ مورد طلاق، بالای ۲۰۰، ۳۰۰ نفر آدم معتاد داشتیم.

منِ شخصی که روبه‌روی شما نشستم، همان «علی بخشی» هستم که رفتم روی پل شهید بختیاری می‌خواستم خودم را پایین بیاندازم و حکایت می‌کند از دخترش که بابا روز معلم است، گل بخر و بیا.. باور می‌کنید هزار تومان در جیبم نبود که برای دخترم گل بخرم... رفتم روی پل که خودم را بیاندازم پایین..

گله‌هایی که کارگر از شرکتی که در آن کار می‌کند.. می‌گوید.. اگر آمدی روی کار که می‌دانم می‌آیی و قولت، قول است و حرفت حرف است، حمایت‌مان کن مثل آقای رئیسی. احساس می‌کنم بوی آقای رئیسی را می‌دهی... مثل یک پدر...

سعید جلیلی در جمعی می‌گوید: برادرمان جناب آقای رئیسی در پاسخی که برای اعلام موضع ما گفته بودند و اظهار لطفی کرده بودند، نوشتند «امروز روز جهاد است برای جهش ایران، بسم‌الله الرحمن الرحیم.»

تصاویری از سعید جلیلی در کنار شهید رئیسی... و شوخی‌هایی که با هم می‌کنند. از ناهار و بیسکویتی که روی میز است.

در همان جمع جلیلی گفت: سال ۹۲ گفتیم که تازه کار ما شروع شده است، الان هم همین است و تازه کارمان شروع شده است. یعنی بسم‌الله الرحمن الرحیم.

بهروز افخمی... کارگردان حامی جلیلی. حرکت دست برای آغاز فیلمبرداری و تکرار به معنای کات

این کارگردان می‌گوید: وقتی معلوم شد آقای سعید جلیلی جزو کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند، من این حداقل را فهمیدم که در این انتخابات شرکت می‌کنم و به ایشان رای می‌دهم.

دوباره افخمی و نشان دست برای پیروزی ... و باز عدد سه برای تکرار .. میان گفت و گوهایی که با مردم در خیابان شده است .... سلامی می‌دهد به آقای جلیلی و می‌ گوید: جلیلی زیادی فرهنگی است، کتاب زیاد می‌خواند نه لزوما تحقیقات علمی، که علمی و خیلی و فیلم هم زیاد می‌بیند و این اولین سوالی است که او از جلیلی در ابتدا می پرسد: یکی از کارهایی که در این چند سال اخیر انجام دادم و روی آن تکیه دادم چی بوده این بچه‌هایی که موفق بودند خاطرات آنها را نوشتم و دقیق خواندم. بعد وقتی از من خواستند از این کتاب رونمایی کنم رفتم و با افتخار هم رفتم.

جلیلی ادامه داد: من چند کتاب تاکنون رونمایی کردم یکی از این کتاب‌ها تندتر از عقربه‌ها حرکت کن که این کتاب برای کی جوان اصفهانی است که یک موفقیت بزرگ را کسب کرده و یک شرکت دانش بنیان دارد که ۵۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. جالب است که دفعه قبل که به این مکان رفتم ۲۵۰ نفر در این شرکت مشغول بودند و کرونا شد و سری بعد تعداد آنها به ۵۰۰ نفر افزایش یافت. حتی این فرد به شوخی می‌گفت من هم اصفهانی هستم و بخش خصوصی هستم و پول الکی خرج نمی‌کنم و این ۵۰۰ نفر فایده‌ای دارند. کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است.

 

 

مثل یک پدر

 

افخمی از جلیلی پرسید آیا کتاب عملیات را خوانده‌ای گفت: من برای این کتاب به جوین رفتم در محل حضور پیدا کردم و بعد رفتم دیدم مابه ازای واقعی دارد. یا کتاب «به توان هایتک» که حدود یک ماه قبل در نمایشگاه کتاب رونمایی شد و من در این رونمایی حضور داشتم. آنجا مطرح کردم رئیس جمهور انسان بسیار مهمی است چرا دو جوان دانشجو می‌توانند کاری را انجام دهند که از یک سو مشکلات شما حل شده و از سویی دیگر ارزآوری داشته و صادرات افزوده شود.

افخمی دوباره سوال کرد که در زمینه اجرا با مقاومت دستگاه اداری و دولت چگونه برخورد خواهیم کرد که جلیلی پاسخ داد: یکی از نکاتی که من روی آن تاکید دارم این است که باید رییس جمهوری که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد بداند این دستوری که می‌دهد وقتی وارد سیستم اجرایی می‌شود چه فرجامی پیدا می‌کند لازمه آن چیست چه رییس جمهوری می‌تواند مجری خوب باشد که به تک تک این مراحل و فرایند آشنا باشد به طور نسبی. اتفاقا یکی از نکاتی که برای ما وجود دارد این است که من به عنوان یک کارمند وارد همین دستگاه اجرایی شدم کاشناس شدم معاون اداره، سرپرست، رییس اداره، مدیرکل،معاون وزیر و دبیر شورای شدم، در ۱۸ سال این فرایند را با همه وجود دیدم.

برچسب‌ها:

نظر شما