شناسهٔ خبر: 67253492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مهندسی‌سازترین کوچه تهران کجاست؟ مهندسی‌سازترین کوچه تهران کجاست؟

یکی از این کوچه‌ها که به دلیل معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و طراحی‌اش به قرینه‌ترین کوچه تهران معروف است، کوچه لولاگر است. در این کوچه خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و حتی درختان کاشته شده در آن به‌صورت قرینه ساخته شده‌اند و این حالت قرینه‌بودن تا انتهای کوچه ادامه دارد. قرینه و نوستالژیک به

صاحب‌خبر -

یکی از این کوچه‌ها که به دلیل معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و طراحی‌اش به قرینه‌ترین کوچه تهران معروف است، کوچه لولاگر است. در این کوچه خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و حتی درختان کاشته شده در آن به‌صورت قرینه ساخته شده‌اند و این حالت قرینه‌بودن تا انتهای کوچه ادامه دارد.

قرینه و نوستالژیک

به گزارش همشهری، کوچه لولاگر، جزو آثار ثبت ملی‌شده کشورمان است که علاوه بر نما و خانه‌های قرینه‌اش، جذابیت‌های دیگری هم دارد. مثلا قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران یعنی «پیتزا داوود» از دهه ۴۰ در این کوچه قرار دارد و به سبک و سیاق گذشته روی صندلی‌ها و چهارپایه‌های پلاستیکی از مشتریانش پذیرایی می‌کند. همچنین هنگام کوچه‌گردی و تماشای ساختمان‌های قرینه می‌توانید به کافه‌ این کوچه هم سر بزنید. فضای دلنشین و پنجره‌های بزرگ رو به حیاط این کافه قدیمی خستگی‌تان را در می‌کند.

قدم زدن در مهندسی‌سازترین کوچه تهران

نشانی: خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو

منطقه: ۱۱

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: حافظ

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: فردوسی

امکانات رفاهی: کافه، پیتزافروشی، گالری

پارکینگ: ندارد

ویژگی: قرینه‌ترین کوچه تهران (یا مهندسی‌ترین خیابان تهران)

منبع: fararu-746071

نظر شما