شناسهٔ خبر: 67252640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زنگنه:

دولت آينده بايد اجراي برنامه هفتم توسعه را در اولويت اصلي خود قرار دهد/ تقويت نظارت کميسيوني بر اجراي برنامه هفتم

صاحب‌خبر -
دولت آينده بايد اجراي برنامه هفتم توسعه را در اولويت اصلي خود قرار دهد/ تقويت نظارت کميسيوني بر اجراي برنامه هفتم
خبرگزاری آریا - نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دوره جدید کاری خود، نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه را در اولویت اصلی خود قرار خواهد داد.

محسن زنگنه به گزارش سرویس سیاسی آریا در گفت‌ وگو با خانه ملت، با اشاره به اولویت های کاری کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره جدید کاری کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی موضوع اصلاح ساختار بودجه مجدداً مد نظر قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم «تربت حیدریه» اظهار کرد: در مجلس یازدهم برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه تصویب شد و باید ادامه اصلاحات در مجلس دوازدهم مورد پیگیری قرار گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین کمیسیون برنامه و بودجه، لایحه الحاق 3 را مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهد داد چرا که این لایحه بسیار لایحه حایز اهمیت بوده و احکام مالی،انضباطی و بودجه‌ای مهمی دارد.
نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین کمیسیون برنامه و بودجه در دوره جدید کاری خود، نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه را در اولویت اصلی خود قرار خواهد داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه دولت آینده باید اجرای برنامه هفتم توسعه را به جد در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: برای تدوین و نهایی سازی این برنامه زحمات زیادی کشیده شده و این برنامه برجستگی‌های ویژه‌ای دارد و در بسیاری از بخش‌های اقتصادی تحول ایجاد کرده است از این رو دولت بعدی باید این برنامه را مد نظر قرار داده و در اجرای آن بکوشد.
لازم به ذکر است ؛لایحه «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (3)» با هدف دائمی سازی برخی تبصره های غیر بودجه ای و کاهش تعداد تبصره های بودجه سالانه به مجلس ارسال شد. با توجه به اجرای قانون اصلاح مواد (180) و ( 182 ) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که درج احکام غیر بودجه ای (احکامی که به صورت مستقیم بر منابع و مصارف بودجه اثر نداشته باشد) در لایحه بودجه را محدود کرده، لازم است تا بررسی و تصویب لایحه الحاق (3) در مجلس سرعت گرفته و پیش از ارسال لایحه بودجه سال 1403 ابلاغ شود ./
پایان پیام

نظر شما