شناسهٔ خبر: 67252566 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اتاق‌های کوچک و مخفی هواپیماها برای چه کسانی است؟+ عکس

هواپیماهایی که پروازهای طولانی‌مدت دارند به اتاق‌هایی کوچک مخفی برای استراحت خدمه مجهز هستند. هواپیماهایی که پروازهای طولانی‌مدت دارند به اتاق‌هایی کوچک مخفی برای استراحت خدمه مجهز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ پروازهای طولانی‌مدت معمولا یکی از خسته‌کننده‌ و طاقت‌فرساترین تجربه‌های زندگی است. تقریبا تمام مسافرها پاهای خود را می‌کشند و به دسته‌های صندلی‌شان تکیه می‌دهند تا بتوانند ساعت‌های طولانی پرواز را تحمل کنند.

اما آیا می‌دانستید که در هواپیماها، اتاق‌های کوچک مخفی برای استراحت خدمه وجود دارد؟

اخیرا یکی از مهماندارهای هواپیما فاش کرد که آنها برای خودشان اتاق‌های «سری» دارند و موقع پرواز می‌توانند هرازگاهی به آن اتاق‌ها رفته و استراحت کنند. این اتاق‌های کوچک، مجهز به تشک، بالش، ملحفه، لامپ و تهویه هوا هستند. درواقع این اتاق‌های مخفی در هواپیماهای جدید، درست روی کابین اصلی هواپیما قرار دارند.

اتاق‌های کوچک مخفی هواپیماها برای چه کسانی است؟/ عکس

البته این مهماندار روش ورود به این اتاق‌ها را فاش نکرد و گفت گاهی‌اوقات برخی از مسافرها که قصد دارند به سرویس بهداشتی بروند، به‌اشتباه به سمت این اتاق‌ها می‌آیند و تلاش می‌کنند که در قفل این اتاق‌ها را باز کنند و سپس مهماندارها آنها را متوجه اشتباه‌شان کرده و آنها را به سمت سرویس بهداشتی هدایت می‌کنند.

طول این اتاق‌ها به‌گونه‌ای است که افراد با قد حدود ۱۸۰ سانتی‌متر آنجا راحت باشند. درضمن وجود پرده‌های ضخیم جلوی ورود صدا و البته نور از کابین اصلی هواپیما به این اتاق‌ها را می‌گیرد.

وجود این اتاق‌های استراحت برای خدمه پروازهایی که بیش از ۶ ساعت طول می‌کشد ضروری است و کمک می‌کند انرژی خدمه هواپیما حفظ شود.

بنابراین اگر دفعه بعد سوار هواپیمایی با پرواز طولانی‌مدت شدید، به بالای کابین نگاه کنید. احتمالا روی سقف کابین‌تان، یکی از مهماندارها روی رختخوابی راحت خوابیده و استراحت می‌کند.

نظر شما