شناسهٔ خبر: 67252266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

راه اندازی مسیر جدید پرواز‌های خارجی بعد از ۱۵سال

تحریریه جهان صنعت نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از افزایش تعداد پرواز‌های بین المللی خبر داد و گفت: همزمان با افزایش مسیر‌های پروازی بین المللی جدید و اجرایی شدن آن ۸ مسیر جدید بین المللی با اضافه شدن ناوگان هوایی جدید راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، انجام پروازهای خارجی و افزایش مسیرهای پروازی خارجی در دستور کار سازمان هواپیمایی قرار گرفته است. که در این زمینه محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور پیش از این اعلام کرده بود. افزایش مسیرهای پروازی خارجی را شرکت های هواپیمایی در دستور کار خود قرار داده است. و افزایش پرواز مسافری و کارگو (باری) و بخش ترانزیت میان دو کشور و حوزه‌های مشترک. مانند ساخت بالگرد‌های روسی موضوعات مهم در مذاکرات میان ایران و روسیه است.

اهمیت پروازهای خارجی تا جایی بوده است. که وزیر راه وشهرسازی همواره در سفرها بر افزایش مسیرهای پروازی جدید خارجی تاکید داشته است. به طوری که چندی پیش از برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پروازها. میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور کشور پاکستان خبر داده بود.

در همین راستا هم عبدی معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده است. که در بخش پروازهای بین‌المللی نیز امسال رشد قابل توجهی را داشتیم. به طوری که شاهد افزایش ۴۳درصدی نشست و برخاست و افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر. در فرودگاه‌های تحت مالکیت نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ بودیم.

براساس این گزارش در راستای افزایش پروازهای بین المللی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی نوروزی مدیر کل یک شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که شرکت هواپیمایی کاسپین همزمان با افزایش توان عملیاتی ناوگان و در راستای گسترش شبکه پروازی خود، از ۱۱ تیر ماه امسال پروازهای هفتگی خود در مسیر تهران – ایروان – تهران را افتتاح خواهد کرد و مجوز برقراری پروازهای هفتگی هواپیمایی کاسپین در مسیر تهران – ایروان – تهران پس از ۱۵ سال اخذ شد.
وی افزود: پرواز تهران – ایروان و بالعکس روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته با بهره‌گیری از ناوگان هواپیماهای بوئینگ B737 و بوئینگ MD انجام خواهد شد.

گفتنی است شرکت های هواپیمایی هم اکنون در بیش از ۲۰ مسیر پروازی داخلی و بیش از ۸ مسیر پروازی بین المللی در حال خدمت رسانی به هموطنان است و برنامه های کوتاه و بلند مدت جهت افزایش ناوگان، سطح کیفیت خدمات رسانی و افزایش مقاصد پروازی این شرکت در دستور کار است که اطلاع رسانی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما