شناسهٔ خبر: 67252189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

جلیلی و زاکانی به وضعیت ماقبل موجود می‌پردازند / با گفتاری که از جلیلی دیدیم طبیعیست غربی‌ها هم حرفش را متوجه نشوند

اکبر منتجبی در پاسخ به سوال خبرنگار فرارو درباره اشاره برخی کاندیدا‌ها به دولت دوازدهم و اقدامات دولت حسن روحانی گفت: «این اقدام، فرافکنی آقایان جلیلی و زاکانی بود که برای از بین بردن یا نادیده گرفتن وضعیت موجود، تلاش می‌کردند به وضعیت ماقبل موجود بپردازند. بهترین روش هم این است که شما صورت مسئله را پاک کنید و با کلی گویی دیگران را هم متهم کنید و خودتان را هم به شکلی کنار بکشید که انگار نه انگار که مجلسی بوده و قانونی وضع کرده که مانع از احیای برجام شود.

صاحب‌خبر -

فرارو- با شروع مناظره‌های انتخاباتی، فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیز تغییر کرده است، رویا پاک سرشت، خبرنگار فرارو، در استدیو فرارو میزبان آقای اکبر منتجبی روزنامه نگار است تا به بررسی این موضوعات بپردازد.

به گزارش فرارو، اکبر منتجبی در پاسخ به سوال خبرنگار فرارو درباره اشاره برخی کاندیدا‌ها به دولت دوازدهم و اقدامات دولت حسن روحانی گفت: «این اقدام، فرافکنی آقایان جلیلی و زاکانی بود که برای از بین بردن یا نادیده گرفتن وضعیت موجود، تلاش می‌کردند به وضعیت ماقبل موجود بپردازند. بهترین روش هم این است که شما صورت مسئله را پاک کنید و با کلی گویی دیگران را هم متهم کنید و خودتان را هم به شکلی کنار بکشید که انگار نه انگار که مجلسی بوده و قانونی وضع کرده که مانع از احیای برجام شود. دیشب آقای قالیباف صحبت از این می‌کردند که ما باید، تحریم‌ها را از بین ببریم، خب آقای قالیباف شما خودت شخصی بودی که در مجلس قبلی قانون وضع کردی که جلوی اجرای برجام گرفته شود. آقای جلیلی هم مدت مدیدی برای مذاکره رفتند، اما تنها دستاوردشان مشخص شدن زمان بعدی مذاکره بدون دستیابی به هیچ پیشرفتی بود. با نوع گفتاری که از ایشان در مناظره اول دیدیم، طبیعیست که غربی‌ها هم متوجه نشوند ایشان چه می‌گوید. آقای زاکانی هم فقط حمله می‌کرد، گویی در دولت آقای روحانی سیاهی محض بوده و در دولت آقای رئیسی گل و بلبل شده. پس اگر وضعیت موجود خوب بود، مردم ناراضی نبودند. مردم در ۲ انتخابات گذشته نیامدند رای بدهند. علت هم اعتراض و انتقاد به وضعیت موجود بود. تلاش برخی کاندیدا‌ها این بود که دعوا به راه بیندازند و احساس می‌کنند با ادبیات کوچه بازاری می‌توانند جلب توجه کنند. به نظر می‌رسید آقای پزشکیان عامدانه با بی توجهی به آقای زاکانی سعی می‌کرد به ایشون نپردازد و توجه خود را به نگاه آقای جلیلی داشته باشد که می‌گویند نباید با جهان خارج ارتباط بگیریم و به ایشان پاسخ دهد.»

اکبر منتجبی در پاسخ به پرسش خبرنگار فرارو درباره اقبال کاندیدا‌ها نزد مردم گفت: «آقای قالیباف فقط برای پرزنت کردن خودش آمده بود. مدام هم بین صحبت‌های خود می‌گفت مردم باید مدیری را انتخاب کنند که سوابق اجرایی دارد. آقای زاکانی دچار تناقض گفتاری و شاید هم فکری بود و علت هم این بود که مدام می‌گفت ملت بزرگ ایران ما می‌توانیم. اما تناقض کجا بود؟ تناقض اینجا بود که وقتی ایشان می‌گفت ما می‌توانیم، افتخارش اینجا بود که من تاکسی برقی چینی وارد ایران کرده ام. خب اگر شما می‌توانید همان را داخل ایران بسازید یا اگر نمی‌توانید، از کشور‌های خوب اروپایی تاکسی برقی وارد کنید. آقای پورمحمدی تلاش کرد، وضعیتی بهتر از آن چه در آن زندگی می‌کنیم را نشان دهد. اما آقای پزشکیان، عامدانه تلاش می‌کرد در عین حال که وعده‌ای نمی‌دهد، وضعیت موجود را تشریح کند و در عین حال نمی‌خواست وارد دغوا با آقای قالیباف و زاکانی شود. آقای جلیلی اصلا در فضا نبود و حرف‌های خودش را می‌زد و توجهی هم به سوالات نداشت. ظاهر هر چیزی در ذهنش بود بیان می‌کرد. من به عنوان یک بیننده متوجه عمق راهگفتار ایشان، نمی‌شدم واقعا، آقای قاضی زاده هم گرچه خود را مدام به دولت آقای رئیسی متصل می‌کرد، اما دچار تناقض بود. ایشان از یک سو از مشکلات می‌گفت و دیگران را نقد می‌کرد و از سوی دیگر خود را به دولت آقای رئیسی صل می‌کرد.»

نظر شما