شناسهٔ خبر: 67251862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس با درهای بسته پایتخت‌های عربی روبه‌رو است

صاحب‌خبر -
حماس با درهای بسته پایتخت‌های عربی روبه‌رو است
خبرگزاری آریا - منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش مقاومت فلسطین( حماس) با توجه به فشارهایی که به دلیل جنگ غزه و مذاکرات دشوار درباره آتش‌بس متحمل می‌شود به طور جدی در حال بررسی انتقال مقر رهبری خود از قطر به کشورهای دیگر است.
منابع بلندپایه به روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" گفتند که جنبش حماس تحت فشار شدید کشورهای عربی برای موافقت با پیشنهادهای ارائه شده از سوی آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه است.
بنا به این گزارش، حماس به شدت با استفاده از مساله اقامت برای تحت فشار قرار دادن آن در مذاکرات آتش‌بس در غزه مخالف است.
منابع گفتند که حماس درهای پایتخت‌های عربی و اسلامی را برای انتقال مقر خود از قطر زده است، اما بسیاری از این پایتخت‌ها از ترس خشم آمریکا درهای خود را بسته‌اند.
اخیرا خبرگزاری "رویترز" به نقل از یک مقام مطلع گزارش داد که یک کشور عرب حوزه خلیج‌فارس که به نامش اشاره نکرد سرگرم بررسی اعطای مجوز گشایش دفتر سیاسی به حماس در خاک خود است.
روزنامه "واشنگتن‌پست" نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشت کاخ سفید از دوحه خواسته است در صورت ادامه مخالفت حماس با توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، سران این جنبش را اخراج کند.
قطر از سال 2012 میزبان دفتر سیاسی حماس به عنوان بخشی از توافق با آمریکا است و "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش در قطر اقامت داشته اما به ترکیه نیز بارها سفر کرده است.

نظر شما