شناسهٔ خبر: 67251596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نائب‌رئیس کنست تظاهرات‌کنندگان را بازوی حماس توصیف کرد/ بنی‌گانتس خواهان برکناری وی شد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«بنی گانتس»، رهبر حزب «اردوگاه دولت» از نتانیاهو خواست تا «نسیم فاتوری»، نائب‌رئیس کنست را از سمت خود برکنار کند.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، فاتوری که عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، پیش از این در سخنانی گفته بود: تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی علیه سیاست‌های دولت، بازوی حماس هستند.

گانتس در واکنش به این سخنان فاتوری گفت: این صحبت‌ها درمورد تظاهرات‌کنندگان مذموم و محکوم است و باید فردی به جای او فردی تعیین شود که به اسرائیل احترام می‌گذارد.

رهبر حزب اردوگاه دولت تصریح کرد: عدم محکومیت سخنان نائب‌رئیس کنست از سوی نتانیاهو به این معنی است که وی این سخنان را تایید می‌کند.
فاتوری ضمن انتقاد از تظاهرات شب گذشته در بیت‌المقدس اشغالی، صبح امروز در یک مصاحبه رادیویی مدعی شد: «جنبش حماس دارای دو بازو است؛ نخست خرابکاران و کودک‌کُشان و دیگری تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی.»

از سوی دیگر، جنبش «نیروی کاپلان» که رهبری بخشی از تظاهرات در اسرائیل را بر عهده دارد، خشم خود را از اظهارات فاتوری ابراز کرد و آن را تحریک خطرناکی دانست و مدعی شد: «این اظهارات و مقایسه بین جنبش تروریستی حماس با داوطلبان و سربازان غیر قابل قبول است.»

شهر بیت‌المقدس اشغالی شب گذشته شاهد تظاهراتی بزرگ با حضور ده‌ها هزار معترض در برابر ساختمان کنست بود که خواهان سرنگونی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی و تعیین زمانی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد شدند.

متن خبر در الجزیره

نظر شما