شناسهٔ خبر: 67251243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سمفونی سقوط قیمت‌ها در بازار ارز / ۳ خبر مهم بازار طلا را تکان داد/ قیمت طلا و سکه ریخت؛ قیمت دلار رسمی به مسیر مخالف رفت/ استقبال کانال ۴۳ از دلار مبادله سمفونی سقوط قیمت‌ها در بازار ارز / ۳ خبر مهم بازار طلا را تکان داد/ قیمت طلا و سکه ریخت؛ قیمت دلار رسمی به مسیر مخالف رفت/ استقبال کانال ۴۳ از دلار مبادله

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار طلا و ارز تهران معاملات امروز را در حالی سپری کرد که نسبت به دو روز گذشته قیمت‌ها شیب نزولی را تجربه کردند و کاهش محسوس به ثبت رساندند؛ روندی که در هفته اخیر به عنصر نایاب بازار تبدیل شده بود و معامله گران همواره شاهد رکود بازار و ثبات قیمت‌ها بودند. معامله گران معتقدند

صاحب‌خبر -
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار طلا و ارز تهران معاملات امروز را در حالی سپری کرد که نسبت به دو روز گذشته قیمت‌ها شیب نزولی را تجربه کردند و کاهش محسوس به ثبت رساندند؛ روندی که در هفته اخیر به عنصر نایاب بازار تبدیل شده بود و معامله گران همواره شاهد رکود بازار و ثبات قیمت‌ها بودند. معامله گران معتقدند رکود و ثبات قیمت ها در بازارها همچنان پابرجاست و نوسانات محدود قیمت ها در بازار امروز ناشی از عقب نشینی قیمت اونس در بازار جهانی است.

در جریان معاملات امروز قیمت سکه در کانال 39 میلیون تومان ماندگار شد و تا مرز 39 میلیون و 700 هزار تومان پایین آمد‌‌‌؛ محدوده‌ای که از ابتدای سال 1403 تا به امروز تنها یک بار شاهد آن بوده ایم و معامله گران معتقدند سکه در این مرز از حمایت مهمی برخورددار است و همین موضوع اجازه کاهش قیمت بیشتری را به فلز گرانبهای داخلی نخواهد داد.

به عقیده این گروه از فعالان بازار سکه در صورتی که روند نزولی امروز را تداوم بخشیده و به مرز 39 میلیون و 600 هزار تومان برسد،‌ می تواند کاهش قیمت بیشتری را تجربه کرده و به کف حمایتی جدید 39 میلیون و 200 هزار تومان برسد.

سرنوشت سکه در بازار امروز برای طلای آب‌شده هم تکرار شد و با از دست رفتن مرز مقاومتی 14 میلیون و 400 هزار تومان،‌ تا حدود 14 میلیون و 380 هزار تومان پایین آمد. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، تحلیل‌گران فنی معتقدند که طلای آب‌شده الگوی مثلث را از بالا شکسته و در روز دوشنبه در حال تشکیل الگوی مستطیل خواهد بود. اگر این الگو هم از بالا شکسته شود قیمت طلا می‌تواند به سمت مقاومت حرکت کند، در غیر این صورت بازار همچنان در حالت رنج خواهد بود و بین 14 میلیون و 300 هزار تا 14 میلیون و 600 هزارتومان نوسان می‌زند.

فارغ از نوسانات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه،‌ سه خبر مهم در جریان معاملات امروز در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفت. اول،‌ آغاز سی وسومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران از ظهر امروز است که باید دید با چه استقبالی رو به رو خواهد شد و اثرات آن بر بازار در روزهای آینده چگونه است؟ فعالان بازار طلا معتقدند حراج شمش طلا می تواند بر کاهش بازدهی طلا و سکه در روزهای آتی موثر باشد.

دومین خبر مهم امروز از نگاه معامله گران،‌ روند صعودی است که نرخ حواله دلار در مرکز مبادله ایران داشته است،‌ ارزش حواله دلار در طی دو هفته اخیر مسیر صعودی را به شکل مستمر طی کرده است و امروز در آستانه ورود به کانال 43 هزار تومان قرار گرفت و 42 هزار و 809 تومان قیمت گذاری شد.

حواله دلار که تا سوم خرداد ماه ثبات داشت و نوسانی محسوسی را ثبت نکرد، از روز ششم خرداد ماه مسیر افزایشی را در پیش گرفت و تا به امروز در این مسیر صعودی باقی مانده است.

سومین و آخرین خبر مهمی که امروز در میان معامله گران چرخید،‌ سقوط قیمت بیت کوین در جریان مبادلات رمزارزها بود. ارزش بیت کوین از روز گذشته تا به امروز کاهش محسوسی را تجربه کرده است و در هر واحد به حدود 65 هزار دلار رسید. در مقابل تتر، همچنان به تلاش خود برای شکستن مرز مقاومتی 59 هزار و 300 تومان ادامه داد و در حال حاضر 59 هزار و 200 تومان قیمت خورده است.

اما فارغ از بازار غیررسمی، در بازار رسمی قیمت ها مسیر متفاوتی را تجربه کردند و طبق اعلام سایت مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار 42809 تومان و قیمت دلار مبادله ای هم 45849 تومان بود. یورو مبادله ای هم وارد کانال افزایشی شد و 49160 تومان قیمت خورد. همچنین حواله یورو نیز 45901 تومان مبادله شد.

Capture

امروز قیمت درهم نیز در مرکز مبادله ایران رشد را تجربه کرد و با نرخ 12457 تومان نرخ گذاری شد و هر حواله درهم هم 12484 تومان قیمت خورد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر سه میلیون و 328 هزار و 900 تومان معامله شد و قیمت هر سکه امامی هم به 39 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

همچنین بخوانید
  • حباب طلا دوباره منفی شد؛ قیمت سکه با اونس صعود کرد/ حبس دلار در یک محدوده خاص
  • قهر طلا و سکه ادامه‌دار شد/ بورس در شوک فرو رفت/ استارت کاهش قیمت دلار زده شد؟
  • آرامش بازار در آخرین روز هفته/ طلا و سکه پیشتاز شدند
  • پالس آمریکایی به بازار سکه؛ حرف آخر را اونس می‌زند یا قیمت دلار؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 خرداد …

منبع: eghtesadnews-654249

نظر شما