شناسهٔ خبر: 67249719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی زوج ورشکسته البرزی به همت ستاد دیه

به همت ستاد دیه استان البرز زوج ورشکسته‌ البرزی از ندامتگاه فردیس آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از کرج ، فتحی مدیر کل زندان‌های استان اظهار داشت: بدهی این زوج بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که با کمک 4 میلیارد و 230 میلیون ریالی و بلا عوض ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی افزود: این زوج با جمع‌آوری سرمایه‌ای وارد بازار میوه و تره‌بار شده بودند که متاسفانه به دلیل کم تجربگی در این بازار ورشکست شده و با شکایت طلبکاران و ناتوانی در بازپرداخت بدهی‌ها راهی زندان شده بودند که  با کمک بلاعوض ستاد دیه و اخذ تخفیف 460 میلیون ریالی از طلبکاران خوشبختانه این زوج از زندان آزاد و به خانه بازگشتند.

اخذ رضایت از بدهی 24 میلیارد ریالی زندانی  ورشکسته البرزی

وی با اشاره به دهه‌ی امامت و ولایت گفت:  به همت ستاد دیه استان البرز  تولید کننده‌ی ورشکسته‌ی البرزی که به دلیل بدهی حدود 2 سال در زندان به سر می‌برد،  با دعوت از شکات، خوشبختانه رضایت طلبکاران جلب شد و با دریافت 3 میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه زمینه‌ی آزادی وی فراهم شد.

فتحی افزود: باید از طلبکاران به خاطر گذشت از بدهی خود و همچنین مدیر و کارکنان ستاد دیه به دلیل پیگیری ویژه این پروند تشکر کنم که زمینه آزادی یک تولید‌کننده‌ با تجربه را فراهم کردند.

  نیکوکار البرزی 21 زندانی را آزاد کرد 

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان داشت: با پرداخت مبلغ 7 میلیارد ریال زمینه آزادی 21 زندانی بدهکار مالی را فراهم و به بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده‌‌هایشان کمک کرد.

وی ضمن تقدیر از کارخداپسندانه نیکوکار البرزی گفت: ما در زندان‌ها  مددجویانی داریم که فاقد بضاعت مالی بوده و علی رقم اتمام دوره محکومیت قادر به پرداخت بدهی یا جریمه‌هایشان نیستند و برای رهایی از زندان و چرخه جرم و جنایت پس از تایید کارشناسان حوزه مددکاری نیازمند کمک مسئولان و خیّرین هستند تا به جامعه، بازار کار و تولید بازگردند. 

اصغر فتحی در ادامه افزود: خوشبختانه اقدام انسان دوستانه خیّرین در دستگیری از مددجویان نیازمند نزد پروردگار متعال دارای ارزش معنوی بسیار بالایی است و باعث نجات مددجو و رهایی خانواده‌ها از بسیاری از مشکلات می‌شود که امیدواریم با کمک نیکوکاران این راه پرخیر و برکت همیشه ادامه یابد.

در 3 ماهه نخست سال جاری  4 مورد رضایت از قصاص نفس

مدیرکل زندان‌های استان البرز ضمن اشاره به اینکه در3 ماهه نخست سال جاری  4 مورد از احکام قطعی قصاص نفس زندانیان استان، منجر به اخذ رضایت از اولیای دم اخذ شد، گفت: 2 مورد از این پرونده های قصاص نفس به صورت قطعی و 2 مورد نیز به صورت مشروط در حال پیگیری است و در آخرین جلسه که با حضور رزقی رئیس دادگستری فردیس، ناصر خاکی دادستان فردیس و مسئول انجمن از حمایت این شهرستان برگزار شد با کمک خیّرین زمینه آزادی یک زندانی پس از 10 سال فراهم شد. 

ایشان اصلاح ذات البین را عملی سرشار از ثواب برشمرد و افزود: خداوند در سوره انفال بر این عمل سفارش کرده و باید طبع و خلق کریمانه اولیای دم را نیز ستود، چرا که بخشش در این زمینه کار بسیار سخت و دشواری است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما