شناسهٔ خبر: 67249272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پزشکیان در برنامه میزگرد سیاسی: برای من دیپلماسی ، مذاکره و توافق ذلت نیست/ نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم

صاحب‌خبر -
پزشکیان در برنامه میزگرد سیاسی: برای من دیپلماسی ، مذاکره و توافق ذلت نیست/ نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم
خبرگزاری آریا - پزشکیان عنوان کرد: برای من دیپلماسی ، مذاکره و توافق ذلت نیست بلکه یک راه معقول و کم هزینه برای رسیدن به عزت است؛ ما دیگر فرصت نداریم درحالی که کشورهای منطقه با شتاب در حال توسعه هستند، در بهترین حالت درجا بزنیم

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود و در سیاست خارجی شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، شعارهایی که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد و مردم را گرفتار تامین دارو و صنایع ملی را گرفتار تامین مواد اولیه و آخرین فناوری کند، نخواهم داد.
، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر سه شنبه - 29 اسفند 1403 - با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با همراهی دو نفر از مشاوران سیاسی خود به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در حوزه سیاسی پرداخت.
وی به بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های سیاسی خود پرداخت و گفت: امروز هیچ کسی تردید ندارد که سیاست خارجی نقشی تعیین کننده در شرایط زندگی مردم ایران دارد؛ اساس و هدف سیاست خارجی ما شامل منافع ملی، تضمین امنیت ملی و پاسداری از حیثیت ملی ایران و منزلت بین‌المللی ایران و بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد بود.
وی اظهار کرد: راهنمای سیاست خارجی ما منافع مردم ایران خواهد بود و در سیاست خارجی شعارهای دهن پرکن که جیب مردم را خالی کند، شعارهایی که مردم را از قافله توسعه عقب بیندازد و مردم را گرفتار تامین دارو و صنایع ملی را گرفتار تامین مواد اولیه و آخرین فناوری کند، نخواهم داد؛ چراکه مردم ایران و کارآفرینان کشور سزاوار داشتن بهترین تجهیزات و جدیدترین فناوری‌های جهان هستند.
نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هدف سیاست خارجی ما تنها بقا نخواهد بود، گفت: در سیاست خارجی توسعه کشور را پیگیری خواهم کرد و می‌خواهم از زندگی حداقلی و صرفا تامین معیشت بخور نمیر مردم ایران به زندگی شایسته ای برسیم که در آن همه مردم فرصت رشد، خلاقیت و بالندگی داشته باشند. نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم که جوانان ما حسرت زندگی دیگران را بخورند، در فکر مهاجرت باشند و پدر و مادرشان باقی عمر را در دلتنگی و حسرت دیدار فرزندان و نوه هایشان سپری کنند. فقط همین یک ایران را داریم و چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را برای خود و فرزندانمان آباد و سربلند بسازیم.
پزشکیان با بیان اینکه سیاست خارجی ما افتخارآمیز، راهگشا و توسعه گرا خواهد بود و نه ناامید کننده و حسرت آفرین، افزود: می‌خواهم جوانان ما با دلی پر از امید و شور زندگی باشند؛ باور دارم بلاتکلیفی در سیاست خارجی به معنای بلاتکلیفی مردم، نسل جوان، اقتصاد و بازار کشور است، نمی خواهم مردم چشم شان به اخبار باشد تا ببینند آیا بیشتر تحریم می‌شویم یا نه، نرخ دلار بالا می‌رود یا نه؛ می‌خواهم سیاست خارجی به مردم ثبات و امنیت روانی ببخشد تا بتوانند برای زندگی خود و بلند مدت بدون تردید و اضطراب برنامه ریزی کنند.
وی افزود: می‌خواهم با نشان دادن چهره مثبت و سازنده ایران در دنیا، ایرانیان سراسر جهان را سربلند کنم؛ با کمک مردم سیاست خارجی را به نحوی طراحی و اجرا خواهیم کرد که ایرانی بودن در سراسر جهان یک امتیاز باشد. خطوط کلی سیاست خارجی را مقام معظم رهبری تعیین می‌فرمایند اما طراحی و اجرای آن بر مبنای اصول عزت، حکمت و مصلحت با رییس جمهور و دولت است؛ محور سیاست خارجی دولت من این 3 محور خواهد بود نه ستیزه جویی، شعارزدگی و ضرر به منافع ملی؛ مردم ما عزت می‌خواهند اما ستیزه جویی را نمی‌پسندند.
برای من دیپلماسی، مذاکره و توافق ذلت نیست
نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برای من دیپلماسی، مذاکره و توافق ذلت نیست بلکه یک راه معقول و کم هزینه برای رسیدن به عزت است؛ ما دیگر فرصت نداریم درحالی که کشورهای منطقه با شتاب در حال توسعه هستند، در بهترین حالت درجا بزنیم؛ ما می‌خواهیم در لبه فناوری جهانی حرکت کنیم و از هوش مصنوعی تا بهترین صنایع جهانی را به مردم خود ارائه کنیم؛ چراکه مردم ایران شایسته زندگی بهتر و جایگاه شایسته‌تری هستند و با سیاست خارجی واقع گرا و تحول آفرین در این مسیر از ظرفیت‌های انسانی، تمدنی و جغرافیایی و سیاسی کشور برای پیشبرد منافع ملی و سربلندی ایران استفاده خواهم کرد.
با تحریم شاید بتوان زنده ماند اما نمی‌شود پیشرفت کرد
پزشکیان با بین اینکه پول نفت ما نباید به جیب قاچاقچیان برود، تاکید کرد: با تحریم شاید بتوان زنده ماند اما نمی‌شود پیشرفت کرد؛ با حضور گسترده مردم در انتخابات قوی‌ترین برگ برنده را در مذاکرات به دست خواهیم آورد. ان شاءالله با پشتوانه مردمی، احیای برجام، رفع تحریم ها و دیگر موانع بانکی مانند FATF شدنی خواهد بود؛ در طول تاریخ دیپلماسی سازنده و تعامل گسترده یا جهان همواره برگ برنده ایران بوده است و ما با الهام از تاریخ از این نقطه قوت استفاده خواهیم کرد. دستگاه دیپلماسی با عقلانیت، خلاقیت و شجاعت پیکسل تعامل با جهان و تامین منافع ایران و نیازهای مردم ایران خواهد بود؛ در این راستا سیاست خارجی ما تحول گرا، واقع گرا و تعامل گرا و توسعه گرا خواهد بود.

نظر شما