شناسهٔ خبر: 67248893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش حریق در جنگل‌های لرستان/ شورای تأمین تشکیل شد + فیلم

استاندار لرستان با بیان اینکه حجم آتش‌سوزی در اراضی این استان رو به افزایش است، گفت: جلسه شورای تأمین برای مقابله با حریق جنگل‌های لرستان تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی‌ جنگل‌های لرستان، تأکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های این استان در حال آماده‌باش برای مقابله با حریق احتمالی اراضی هستند، اما حجم آتش‌سوزی به‌‌علت گرمای شدید رو به افزایش است.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی در سال‌های قبل با بسیج و نیروهای مسلح قرارداد می‌بست که بتوانند برای مهار آتش‌سوزی‌ها با این سازمان همکاری کنند، اما امسال این قرارداد منعقد نشده‌است که از طریق منابع طبیعی کشور پیگیر موضوع هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای تأمین برای آتش سوزی‌ جنگل‌های لرستان، عنوان کرد:  در این جلسه مقرر شد در شهرستان چگنی محل مخزن و حوضچه نگهداری آب در اولویت اول انجام شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌های مغرضانه در مورد آتش سوزی‌های این استان تاکنون به ما نرسیده‌است، بیان کرد:  اولین اولویت مراقبت از  زراعت مردم مردم است.

شفقت سهل‌انگاری را مهم‌ترین دلیل آتش‌سوزی جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: خاموش‌نکردن آتش به‌هنگام تفریح در مراتع و اراضی باعث سرایت حریق به جنگل‌ها شده‌است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و صداوسیما می‌توانند با آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش سهل انگاری‌های منجر به آتش‌سوزی نقش مؤثری داشته باشند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: معاون سیاسی استانداری این استان مأمور شده‌است تا به فرمانداران تذکر دهد که در مورد آتش‌سوزی‌ها نهایت پیگیری‌ها را داشته باشند.

.

انتهای پیام/645/.

نظر شما