شناسهٔ خبر: 67248429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عید غدیرخم برای اولین بار هفته آینده در سراسر عراق تعطیل رسمی است

صاحب‌خبر -

شفقنا-عراق سه‌شنبه هفته آینده برای نخستین بار شاهد تعطیلی رسمی در سراسر این کشور به مناسبت عید سعید غدیرخم خواهد بود.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، 25 ژوئن مصادف با 18 ذی‌الحجه است و در تمامی استان‌های عراق به مناسبت عید غدیر تعطیل رسمی خواهد بود که اخیراً در پارلمان تصویب شده است.

«عارف حمامی»، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی پارلمان عراق در این باره گفت: «این تعطیلی شامل تمام استان‌های عراق از جمله اقلیم کردستان می‌شود چرا که این روز یک تعطیلی فدرال است.»

در همین رابطه، حرم مطهر امام علی علیه السلام در نجف الاشرف مقدمات برگزاری عید غدیر خم را آغاز کرده است.

تعطیلات رسمی عراق اول ژانویه، اول و دهم ماه محرم، ۱۸ ذی الحجه مصادف با روز غدیر خم، ایام عید فطر، عید قربان و اول ماه مه مصادف با روز جهانی کارگر و همچنین برخی تعطیلات شناخته شده دیگر خواهند بود.

قانون تصریح و مقرر کرده است که روزهای تعطیل اعیاد فطر و قربان با توجه وجود اختلافات بین دیوان اوقاف اهل سنت و شیعیان، ایام تعطیل از اولین روز اعلام شده توسط اوقاف اهل سنت تا آخرین روز اعلام شده توسط شیعیان باشد.

قانون تعطیلات رسمی همچنین مقرر کرده است به برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های کربلا، نجف و شهرهای کاظمین و سامرا اختیار تعلیق ساعات کاری رسمی حداکثر تا سه روز در صورت لزوم اعطا شود ضمن آنکه این قانون همچنین تعطیلات خاص ادیان و مذاهب دیگر مانند مسیحیت و صابئی‌ها و غیره را نیز تحت عنوان تعطیلات اختصاصی این ادیان و مذاهب تعیین کرده است.

متن این خبر در الفرات

نظر شما