شناسهٔ خبر: 67248421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نقص عضو بیش از 70 هزار نظامی در ارتش اسرائیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک شبکه عبری‌زبان روز سه‌شنبه(امروز) اعلام کرد که تعداد معلولان ارتش اسرائیل برای اولین بار از ۷۰ هزار نفر فراتر رفت، از جمله ۸۶۶۳ نفر که پس از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر مجروح شده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه القدس العربی نوشت: «این کانال عبری‌زبان افزود که تعداد سربازان معلول تحت درمان در بخش‌های توانبخشی وزارت دفاع پس از اضافه شدن 8663 مجروح از هفت اکتبر (و مابقی در جنگ‌های قبلی) برای اولین بار از ۷۰ هزار نفر گذشت».

این شبکه خاطرنشان کرد: «35 درصد مبتلایان پس از هفت اکتبر به دلیل بیماری‌های روانی و 21 درصد آنها به دلیل آسیب‌های جسمی تحت درمان هستند.

کانال هفت اسرائیل افزود: «ریاست احیا وزارت دفاع در حال آماده‌سازی برای پذیرش حدود 20 هزار مجروح جدید از زمان وقوع جنگ تا پایان سال 2024 است».

این کانال ادامه داد: «داده‌های ارائه شده توسط کنفرانس پزشکی اسرائیل نشان می‌دهد که ماهانه بیش از هزار مرد و زن مجروح جدید برای درمان در این بخش بستری می‌شوند.

این کانال توضیح داد که 95 درصد مجروحان مرد هستند که حدود 70 درصد آنها سرباز ذخیره هستند که نیمی از آنها بین 18 تا 30 سال سن دارند.

این کانال خاطرنشان کرد: «بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط متخصصان، حدود 40 درصد از مجروحانی که تا پایان سال در بیمارستان بستری می‌شوند، ممکن است با واکنش‌های ذهنی مختلفی از جمله اضطراب، افسردگی، استرس پس از سانحه و مشکلات در سازگاری و ارتباط‌ مواجه شوند».

از میان حدود ۷۰هزار معلول ارتش که در بخش توانبخشی تحت درمان هستند، 9539 نفر از واکنش‌های پس از سانحه و روانی رنج می‌برند.

بر اساس آنچه وب‌سایت خبری عبری «والا» از مؤسسه ایمنی و امنیت گزارش داد، ارتش اسرائیل در اواسط ماه آوریل اعتراف کرد که بیش از ۲ هزار سرباز، پلیس و پرسنل امنیتی را از آغاز جنگ خود در نوار غزه از کار انداخته است.

این وب‌سایت در آن زمان اضافه کرد: «درصد افرادی که از مشکلات خواب رنج می‌برند از 18.7 درصد در تابستان گذشته به 37.7 درصد افزایش یافته است که افزایش 101 درصدی را نشان می‌دهد».

والا توضیح داد که «گزارش رنج از استرس بالا در طول جنگ با 43.5 درصد افزایش به حدود 78 درصد رسیده است».

این خبر را در وبگاه القدس العربی ببینید

 

نظر شما