شناسهٔ خبر: 67248290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

یکی از موانع اصلی بازگشت ستاره لژیونر به پرسپولیس برطرف شد!

بنابر اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان لژیونر دیگر سهمیه خارجی محسوب نمی شوند.

صاحب‌خبر -

یکی از قوانین عجیبی که در نقل و انتقالات سال قبل وضع شد، این بود که بازیکنان ایرانی لژیونر برای بازگشت به فوتبال ایران و حضور در تیم‌های لیگ برتری ، سهمیه خارجی محسوب می شدند. مثلا در پرسپولیس شهاب زاهدی و محمد حسین کنعانی زادگان دو سهمیه خارجی این تیم را پر کردند و این موضوع کاملا به ضرر تیم‌ها بود.این قانون که در هیچ جای دنیا وجود نداشت، باعث اعتراض تیم‌ها شده بود و کار را به خصوص برای تیم‌های بزرگ که به دنبال جذب بازیکنان خارجی هستند، سخت می کرد.

با اصلاح قوانین نقل و انتقالاتی این قانون عجیب حذف شد و بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ خارجی می توانند بدون پر کردن سهمیه خارجی تیم‌ها به لیگ ایران برگردند. یکی از بازیکنانی که خواهان بازگشت به فوتبال ایران است، علی علیپور ستاره سابق پرسپولیسی‌هاست که چند فصل در لیگ پرتغال بازی کرد و حالا با اتمام قراردادش می خواهد دوباره به پرسپولیس برگردد.

علیپور طبق قانون جدید فدراسیون فوتبال دیگر سهمیه خارجی محسوب نمی شود و یکی از موانع اصلی در راه بازگشت این بازیکن به پرسپولیس برداشته شد. حالا علیپور برای پرسپولیسی شدن ابتدا باید مشکل سربازی اش را حل کند و اگر در این فصل مشمول قانون سربازی نشود و البته مورد تایید سرمربی آینده پرسپولیس هم قرار بگیرد، می تواند امیدوار باشد تا بار دیگر پیراهن پرسپولیس را برتن کند.

بیشتر بخوانید: باشگاه پرسپولیس خیال هواداران را راحت کرد/ محبوب‌ترین ستاره ماندنی شد

نظر شما