شناسهٔ خبر: 67247758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یادداشت/

غدیر روز رهایی خلیل از آتش نمرود است

روز عید غدیر روزی است که ابراهیم خلیل از آتش نمرود رهایی یافت و این روز از ابتدا مورد توجه آسمانیان بوده و در سال های بعد توسط پیامبراکرم رونمایی شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- وحید بلالی کارشناس رسانه در یادداشتی در خصوص مهمانی ده کیلومتری عید غدیر نوشت:

پیاده روی اربعین از مسیر نجف به کربلا بیش از ۱۰ سال است که به بزگترین تجمع شیعیان جهان تبدیل شده است، شیعیان از نقاط مختلف جهان در این مسر شرکت می‌کنند.

پیاده‌روی اربعین برکات زیادی برای شیعیان دارد و تسری این الگو برای شناخت مفاهیم دینی بسیار راهگشا است، در چند سال اخیر روز عید غدیر اهمیتی دوچندان یافته و در پایتخت ایران اسلامی جشن ۱۰ کیلومتری برای بزرگداشت غدیر به سبک پیاده‌روی اربعین برگزار می شود.

در مدح عید غدیر و جشن ۱۰ کیلومتری باید نوشت: فضیلت عید غدیر بسیار مهم بوده و اگر عید غدیر در جهان اسلام شناخته شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل خواهد شد و همه حول محور امیرالمومنین برای پذیرفتن موعود متحد می شوند.

بنابراین عید غدیر و اربعین دو موضوع مهمی است که قبل از ظهور باید به جهانیان شناخته شود، در کتاب زادالمعاد آمده است: روز عید غدیر روزی است که ابراهیم خلیل از آتش نمرود رهایی یافت و این روز از ابتدا مورد توجه آسمانیان بوده و در سال های بعد توسط پیامبراکرم رونمایی شده است.

روز عید غدیر روزی است که خدای تعالی امر می‌کند جبرئیل را که نصب کند کرسی کرامت خدا را در برابر بیت المعمور و جبرئیل بر آن کرسی بالا می‌رود و ملائکه از جمیع آسمان‌ها نزد او جمع می‌شوند و بر محمد و آل او صلوات فرستاده و برای کسانی که غدیر را گرامی می دارند استغفار می کنند.

ولایت و شهادت دو بال شیعه برای پرواز هستند که در زمان ظهور توسط امام مهدی عج به جهانیان شناخته می شود به همین علت پیاده روی در روز عید غدیر همسنگ پیاده روی اربعین اهمیت دارد.

نظر شما