شناسهٔ خبر: 67247568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

میقاتی پس از دیدار با فرستاده آمریکا: لبنان به دنبال تشدید تنش نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر لبنان ضمن تاکید بر این که به دنبال تشدید تنش نیستند، خواهان پایان حملات رژیم صهیونیستی به کشورش و بازگشت آرامش و ثبات به مرز مشترک با سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «نجیب میقاتی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در منزل خود در شهر بیروت، پایتخت کشورش، پذیرای «آموس هوکشتاین»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به لبنان و هیئت همراه وی بوده است.

بنا بر این گزارش، میقاتی طی سخنانی پس از دیدار با هوکشتاین در حضور «لیزا جانسون»، سفیر آمریکا در بیروت اظهار داشت: لبنان به دنبال تشدید تنش نیست و آن چه که لازم است، توقف تجاوز مداوم اسرائیل به لبنان و بازگشت به آرامش و ثبات در مرزهای جنوبی می باشد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در این باره خاطر نشان ساخت: ما به تلاش برای توقف تشدید تنش، برقراری امنیت و ثبات و توقف نقض مستمر حاکمیت لبنان و اقدامات کشتار و ویرانی سیستماتیک که اسرائیل مرتکب آنها می شود، ادامه می دهیم.

میقاتی در ادامه همچنین تاکید کرد که تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، مانع از آن نخواهد شد که به جست و جوی خود برای برقراری آرامش ادامه دهند و این مسئله برای کشورش و همه دوستان آن یک اولویت به شمار می آید.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به لبنان نیز طی سخنان کوتاهی پس از این دیدار، تصریح کرد: طبق معمول گفت و گوهای خوبی با نخست وزیر انجام دادم؛ ما در زمانی خطرناک و لحظاتی حساس به سر می بریم.

هوکشتاین همچنین عنوان کرد: همان گونه که در اظهار نظر قبلی خود بیان کردم، ما با یکدیگر همکاری می کنیم تا تلاش داشته باشیم راه هایی برای رسیدن به جایی پیدا کنیم که در آن، مانع از تشدید بیشتر شویم.

خبر اصلی را در NNA ببینید

 

نظر شما