شناسهٔ خبر: 67247021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان فراهم شود

خرم‌آباد - استاندار لرستان بر لزوم ایجاد شور و نشاط در جامعه به‌منظور مشارکت بالا در انتخابات و برگزاری باشکوه آن تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه شورای اداری لرستان با بیان سه محور توسعه اقتصاد لرستان، اظهار داشت: اقتصاد کشاورزی اولویت اول در استان است چرا که لرستان یک ظرفیت تمام‌عیار برای این حوزه از اقتصاد است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشاورزی سه حلقه تولید محصولات، صنعتی‌کردن آنها و همچنین بازار و تجارت را دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود هر کدام از این حلقه‌ها را گسترش دهیم.

استاندار لرستان اقتصاد گردشگری و صنعتی را دیگر محورهای توسعهٔ اقتصاد لرستان برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و قرارگیری در محور مواصلاتی شمال به جنوب در راستای گردشگری و ظرفیت‌های معدنی و تبدیلی در راستای توسعهٔ صنعت لرستان حائز اهمیت هستند.

شفقت، مسائل فرهنگی و اجتماعی را دیگر محور توسعه‌ای در لرستان علاوه بر اقتصاد قلمداد کرد و گفت: جامعه استان به‌عنوان یک جامعه دینی و تمام شیعی و همچنین آمار بالای شهدای این خطه نشان از یک ظرفیت مهم در این حوزه دارد که باید حفظ شود.

وی تأکید کرد: علی‌رغم تمام ظرفیت‌های موجود در استان، نارسایی‌هایی از جمله مدیریت انرژی، حمل‌ونقل و راه‌های مواصلاتی مختلف وجود دارد که ترمیم آنها موجب توسعهٔ ظرفیت‌ها خواهد بود.

استاندار لرستان تصریح کرد: در لرستان در جهت دعوت و جذب سرمایه‌گذاران به‌خوبی عمل نشده و باید برنامهٔ منظمی در این راستا تدوین شود.

شفقت، تأکید کرد: در استان این امکان وجود دارد که با حفظ شرایط موجود، اقتصاد و فرهنگ را توسعه دهیم.

وی بر ایجاد شور و نشاط در جامعه به‌منظور مشارکت بالا در انتخابات و برگزاری باشکوه آن تأکید کرد و گفت: باید با همکاری و همراهی دست‌به‌دست هم بدهیم تا شرایط حضور پرشور مردم فراهم شود.

استاندار لرستان همچنین خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی دررابطه‌با عدم دخالت در انتخابات، عنوان کرد: نباید امکانات دولتی و بیت‌المال برای طرف‌داری از کاندیدای خاصی در استان مورداستفاده قرار گیرد.

نظر شما