شناسهٔ خبر: 67246720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قنبری مطرح کرد؛

ایجاد ۳۰۰ شغل برای مددجویان با تولید زهر و ژل زنبور عسل

راهبر شغلی کمیته امداد استان خوزستان از طریق آموزش و در اختیار گذاشتن ملزومات کاری، تا به امروز توانسته ۳۰۰ نفر را به اشتغال پایدار برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان قنبری، فعال پرورش و تولید محصولات زنبور عسل که در نمایشگاه ملی آبادیران حضور یافته بود، به تشریح فعالیت خود پرداخت و گفت: فعالیت در حوزه زنبور عسل را از سال ۱۳۸۵ به صورت اتفاقی با شرکت در کلاس‌های جهاد کشاورزی شناختم و از سال ۸۶ نیز به صورت شغل دائمی وارد این حوزه شود و اقدام به تولید و پرورش زنبور عسل کردم.

وی که از سال ۹۸ راهبری شغلی را در همکاری با کمیته امداد آغاز کرده است، می‌گوید: ابتدا از شهرستان مسجدسلیمان و سپس شهرستان لالی آغاز کردیم و اکنون نیز در ۲ شهرستان شوشتر و اندیکا فعال شده‌ایم و مددجویانی را مشغول به کار کرده‌ایم.

قنبری اضافه می‌کند: خوشبختانه طی این سال‌ها توانستیم با آموزش و نظارت مستمر، حمایت مالی کمیته امداد و اراده قوی و استعداد مددجویان ۳۰۰ نفر را مشغول به فعالیت در حوزه پرورش زنبور عسل کنیم.

این فعال حوزه پرورش زنبور عسل با اشاره به دستیابی مددجویان به درآمد پایدار تاکید می‌کند: اکنون زنجیره پرورش زنبور عسل در مجموعه تحت راهبری ما تکمیل شده است و دیگر فقط عسل تولید نمی‌کنیم بلکه از گرده گل، موم، ژل رویال، پرورش ملکه و بچه زنبور همگی در یک زنجیره کامل توسط ما تولید می‌شود.

وی به بخش دانش‌بنیان فعالیت این مجموعه اشاره کرده و می‌گوید: در این بخش نیز توانستیم با تکیه بر دانش داخلی و نخبگان به تلقین مصنوعی ملکه دست یابیم تا دیگر نیازی به واردات ملکه از کشورهای خارجی نباشیم.

قنبری ادامه می‌دهد: از دیگر بخش‌های دانش‌بنیان مجموعه ما تولید مصنوعی زهر زنبور برای استفاده در صنایع داروسازی است که به مرحله تولید رسیدیم و به طور کامل توسط متخصصان و مهندسان داخلی به فرمول آن دست یافتیم.

این راهبر شغلی کمیته امداد اضافه می‌کند: در حوزه ادوات نیز توانستیم با تکیه بر مددجویان کارخانه موم‌سازی و کارخانه صندوق سازی (کندوسازی) را راه‌اندازی کنیم.

قنبری به فعالیت خود در حوزه راهبری اشاره کرده و می‌گوید: بیشتر بر تأمین نهاده‌ها، آموزش و بازاریابی و به طور کل هدایت شغلی مددجویان و توانمندخواهان متمرکز هستیم و به طور دائم مددجویان را رصد می‌کنیم.

وی میزان تولید عسل خالص سالانه این مجموعه را حدود ۶۰ هزار کیلوگرم در سال عنوان کرد و می‌افزاید: خوشبختانه اکنون مجموعه به سودآوری رسیده است. تولیدات دیگری همچون ژل رویال، گرده گل و مواردی از این دست را نیز داریم که بر سودآوری ما افزوده است. در حوزه زهر مصنوعی اکنون به درآمدی حدود ۲۱ میلیونی برای هر مددجو رسیدیم و در حال حاضر و به صورت پایلوت پنج نفر در این حوزه فعال شدند.

نظر شما