شناسهٔ خبر: 67246607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارش گاردین از دور زدن تحریم‌ها در کره شمالی با تجارت پرسود موی انسان

صاحب‌خبر -

شفقنا- صاحبان غربی کلاه گیس های جدید براق و مژه های مصنوعی می توانند ظاهر خود را مدیون کارگران کره شمالی باشند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ در سال‌های اخیر، تجارت پررونق موی انسان به حفظ اقتصاد منزوی کره شمالی کمک کرده، تأثیر تحریم‌های بین‌المللی را کاهش داده و درآمد حیاتی برای پیونگ یانگ برای پیگیری برنامه هسته‌ای این کشور فراهم کرده است.

بر اساس داده های گمرک چین، سال گذشته صادرات کره شمالی به این کشور شامل 1680 تن – یا حدود 135 اتوبوس دو طبقه – مژه مصنوعی، ریش و کلاه گیس به ارزش حدود 167 میلیون دلار بوده است. میلیون‌ها دلار فروش موی انسان به بهبود صادرات این کشور منزوی در سال 2023 کمک کرد، به طوری که کلاه گیس و سایر محصولات مو تقریباً 60 درصد از کالاهای ارسال شده به چین را تشکیل می‌دهند که اکنون بزرگترین شریک تجاری کره شمالی است.

این محصولات معمولاً با موهای وارداتی از چین ساخته شده و با هزینه کم در شمال مونتاژ می شوند. سپس به چین که آنها را به سراسر جهان صادر می کند بازگردانده می‌شوند. با این حال، خریداران در لندن و سئول که در حال بررسی مدل‌های مو و سایر وسایل هستند، برچسب‌هایی پیدا می‌کنند که به آنها می‌گوید این اقلام در چین ساخته شده‌اند، نه کره شمالی.

صنعت مد و تولید محصولات زیبایی مشمول تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ نیست. در عوض، این صنعت یکی از چندین راه – قانونی و غیر قانونی – هستند که حکومت کره شمالی می‌تواند ضربه اقدامات تنبیهی بین‌المللی را کم کند و ارزهای خارجی به دست آورد. گاردین در گزارش خود مدعی است کره شمالی از زندانیان یا کارگران برده در صنعت مد و پوشاک استفاده می‌کند.

این گزارش را در گاردین ببینید

نظر شما