شناسهٔ خبر: 67246343 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رزاق‌پور: استقلال من را می‌خواهد؛

روایت نزدیک‌ترین فرد به جنجال در نقش جهان

مدافع چپ گل‌گهر عامل اصلی درگیری و تنش در ورزشگاه نقش جهان را هافبک خارجی سپاهان می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سید ابوالفضل رزاق‌پور پس از دوران خوبی که در تراکتور سپری کرد، فصل موفقی را در گل‌گهر سیرجان پشت سر گذاشت و توانست عملکرد قابل توجهی با ثبت 6 پاس گل و یک گل زده به سپاهان در دیدار نیمه نهایی جام حذفی داشته باشد، اما می‌گوید فعلا تحت قرارداد با این باشگاه است و نمی‌تواند شخصا برای آینده‌اش و پیشنهادی مثل استقلال تصمیم‌گیری کند.

رزاق‌پور در دیدار روز شنبه این هفته در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل سپاهان نیز عملکرد خوبی داشت و توانست یک گل زودهنگام بزند و تیمش را در مسیر پیروزی قرار بدهد که در نهایت این اتفاق نیفتاد و در یک مسابقه پر تنش و پر از درگیری به فینال نرسیدند.

اتفاقات دیدار گل‌گهر مقابل سپاهان، حواشی این دیدار و گلزنی رزاق‌پور و حضورش در اتفاقات پایان مسابقه که اعضای دو تیم درگیری پیدا کردند، بهانه‌ای برای گفت‌وگو با این بازیکن شد.

* بازی با سپاهان چطور بود؟
مسابقه قشنگ و در عین حال سختی بود. سپاهان تیم خوب و پرمهره‌ای است که می‌خواهند در جام حذفی قهرمان شوند و مقابل ما هم از امتیاز میزبانی به بهترین شکل استفاده کردند. هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند ولی آنها در یک سری صحنه‌ها باتجربه‌تر بودند و نتیجه‌ای که می‌خواستند را گرفتند و دو گل را تا دقیقه آخر نگه دارند. در مجموع بازی قشنگی برای نیمه نهایی بود ولی قسمت نشد برنده شویم. تبریک و خسته نباشید به سپاهان می‌گویم.

* خودت هم یک گل خوب و سریع به سپاهان زدی.
خدا را شکر؛ البته با چاشنی شانس توپم به گل رفت. حقیقتا قصدم گلزنی نبود و می‌خواستم ارسال کنم ولی لطف خدا شامل حالم بود و پای من به گلزنی باز شد. پس از گل هم موقعیت خوبی داشتیم که مدافع سپاهان از روی خط توپ را دفع کرد و یک صحنه هم مشکوک به پنالتی بود که کارشناسان هم گفتند پنالتی بود. اگر آن پنالتی گرفته می‌شد یا آن موقعیت به گل می‌رفت و در نیمه اول، در زمین سپاهان دو بر صفر جلو می‌افتادیم، شرایط برای هر دو تیم فرق می‌کرد و از نظر روحی بازیکنان دو تیم در وضعیت متفاوتی قرار می‌گرفتند. ما روی دو غافلگیری گل خوردیم و تمرکزمان بر هم خورد و نتوانستیم برنده باشیم.

* خودت فکر می‌کردی آن سانتر به دروازه برود؟
واقعیت این است که اصلا فکر نمی‌کردم گل شود. به‌خاطر شرایط بازی آن موقع آنجا بودم و معمولا در این مواقع سانتر می‌کنم ولی بخاطر کیفیت زمین، توپ در لحظه آخر بلند شد و یک مقدار با خوش‌شانسی، تغییر مسیر داد و گل شد. بهتر است واقعیت را بگویم چون قصدم باز کردن مستقیم دروازه نبود و گل به نام من شد.

* آخر بازی درگیری و تنش زیادی اتفاق افتاد که بی‌سابقه بود و هر دو تیم یکدیگر را می‌زدند. چه کسی شروع کننده این درگیری بود؟
درگیری را بازیکن خارجی سپاهان شروع کرد چون سمت نیمکت ما رفت و یک سری حرف‌های زشت زد و رفتار بدی کرد. او باعث شد تنش ایجاد شود. بازیکنانی که داخل زمین بودیم، اصلا کاری به آن صحنه نداشتیم و متوجه نشدیم چه اتفاقی رخ داده ولی وقتی به سمت رختکن می‌رفتیم و در حالی که خودم به بازیکنان سپاهان تبریک و خسته نباشید می‌گفتم، در آن شلوغی انگار تدارکات سپاهان از بیرون آمد و یک بطری به صورت علیزاده زد که خدا را شکر خطر رفع شد؛ اگر یک سانتی‌متر آن بطری بالاتر می‌خورد، ممکن بود علیزاده کور شود. بعدش هم مترجم مربی سپاهان آمد و شروع به فحاشی و زدن یکی از مربیان ما کرد که در این وسط من آمدم مربی خودمان را جدا کنم و به سمت رختکن بروم. به یکباره یک لباس شخصی که نمی‌دانم چطور به خودش اجازه داد، از پشت من را زد و لباسم را پاره کرد. این اتفاقات موجب شد تا جو متشنج شود.

2004267

* قبول داری درگیری خیلی طول کشید؟
عوامل دو تیم سعی کردند عوامل تنش را از هم جدا کنند. دابو، بازیکن خارجی سپاهان آن اتفاقات را شروع کرد و بعد هم یکی از بازیکنان سپاهان به سمت رختکن ما و داخل تونل آمد. نمی‌دانم دنبال چه کسی بود. آن بازیکن هم در آنجا سعی کرد یک مقدار جو را خراب کند؛ وگرنه در همان زمین همه چیز تمام شد، ولی دوباره آن بازیکن در تونل و رختکن تنش ایجاد کرد. ما داخل رختکن رفتیم و در را بسته بودیم. اتفاق قشنگی نبود؛ فوتبال ارزش این چیزها را ندارد که بخاطر نتیجه‌ برد یا باخت این کارها را کنیم. به سپاهان تبریک می‌گویم ولی ارزش ندارد بی‌احترامی کنیم.

* در جریان بازی هم یک بازیکن از هر دو تیم اخراج شدند. آنجا چه اتفاقی افتاد؟
در آن صحنه من نزدیک نیمه خودمان بودم. اول متوجه نشدم ولی بعد از شروع درگیری جلو رفتم تا بازیکنان را جدا کنم. بایناما، بازیکن ما فوق‌العاده پسر خوب و آرامی است و در یک سال اخیر که هم تیمی بودم، هیچگونه عکس العمل و عصبانیتی از او ندیدم. خیلی پسر خوب و مودبی است و بعید بود کاری انجام بدهد. او نمی‌خواست کاری انجام بدهد و فقط از روی دابو رد شد ولی بازیکن خارجی آنها هیجان را زیاد کرد و میلاد زکی‌پور هم صحنه را اشتباه دید و آن اتفاق افتاد. میلاد با بایناما هم‌تیمی بوده و می‌داند چقدر پسر خوب و مودبی است. هر دو بازیکن پسرهای باشخیصتی هستند ولی فکر می‌کنم سوءتفاهم پیش آمد و اخراج کند.

* جدا از اتفاقات و حواشی این بازی، فکر می‌کردید سپاهان را در اصفهان ببرید؟
100 درصد به دنبال صعود بودیم. پس از پایان لیگ تمام هدف ما صعود به فینال بود و کل مجموعه گل‌گهر از راس باشگاه تا تمام بازیکنان یکدل شدیم تا نتیجه بگیریم که متاسفانه در یک سری صحنه‌ها روی عدم تمرکز و بدشانسی این اتفاق نیفتاد. در کل، سال خوبی برای مجموعه گل‌گهر نبود ولی اگر فصل بعد بودیم، سعی می‌کنیم نتیجه خوبی در خور شانس گل‌گهر بگیریم.

* فصل بعد هم در گل‌گهر هستی؟
یک سال دیگر قرارداد دارم. واقعا امسال همه جوره شرایط خوبی از نظر فردی و فوتبالی داشتم. گل‌گهر مجموعه‌ای است که آرامش دارد ولی مثل خیلی از بازیکنان یک سری پیشنهادهایی آمده ولی سعی می‌کنم با مشورت خانواده و هماهنگی باشگاه بهترین تصمیم را بگیرم. تحت قرارداد با باشگاه گل‌گهر هستم و باید با رضایت دو طرف باشد.

* پیشنهاد استقلال صحت دارد؟
تماس‌هایی از جانب چند نفر از سمت استقلال و یک سری صحبت‌ها شده و آنطور که شنیدم در لیست آقای نکونام هستم. من تحت قرارداد با گل‌گهر هستم و باید این موضوع مشخص شود که برنامه برای آینده چه چیزی است تا تصمیم مناسب بگیرم. بالاخره باعث خوشحالی است که عملکردم طوری بوده که کادر فنی استقلال و چند تیم دیگر نظر مثبت روی من دارند و تلاشم طوری بوده که این پیشنهادها رسیده و مابقی اتفاقات دست خداست. فعلا در تعطیلات هستیم تا ببینیم چه اتفاقی پیش می‌آید.

نظر شما