شناسهٔ خبر: 67246031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نظافت در همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین؛

دشمنی با اسرائیل غاصب به معنای دشمنی با شیطان است/ وعده الهی حاکمیت مستضعفان را نوید می‌دهد

صاحب‌خبر -
دشمنی با اسرائیل غاصب به معنای دشمنی با شیطان است/ وعده الهی حاکمیت مستضعفان را نوید می‌دهد
خبرگزاری آریا - استاد حوزه های علمیه کشور گفت: بدون شک امروز دشمنی با شیطان، دشمنی با اسرائیل غاصب است و طرفداری از فلسطینیان مظلوم طرف حق است. در واقع با تکیه بر این رویه، مسلمانان راه را گم نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین شامگاه (28 خردادماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار می شود .
حجت الاسلام والمسلمین نظافت در این همایش با بیان اینکه حج، محل تجلی "أشدّاء على الکفّار رحماء بینهم" است، گفت: برائت از کفار و ظالمان یک امری حتمی است و حج وقتی می تواند ابراهیمی و الگو باشد که آن مدلی که خدای متعال از حضرت ابراهیم بیان کرده عملیاتی شود .
این استاد حوزه های علمیه کشور در این زمینه، اظهار کرد: در قرآن کریم بیان شده " قدْ کانتْ لکمْ أسْوهٌ حسنهٌ فی إبْراهیم والّذین معه"؛ این وجهی از حضرت ابراهیم و یارانش است که خدای متعال برجسته کرده است؛ این ها گفتند ما از ظالمان، مستکبران، کفار و از بت هایشان بیزاریم .
وی افزود: مطابق آیاتی مانند "ممّا تعبدون من دون اللّه کفرنا بکم" و "وبدا بیننا وبینکم العداوه والبغضاء" هر مومنی نسبت به دشمنان خدا کافر است؛ بر این اساس بیان می کنند که بین ما و شما دشمنی و بغض آشکار شده است، مگر این که شما دست از شرک بردارید. بنابراین ما این وجه را باید در حج پررنگ کنیم .
حجت الاسلام والمسلمین نظافت تصریح کرد: باید به این سوال پاسخ داد که دشمن خدا کیست؟ خود خدای متعال این موضوع را پاسخ داده است که بر اساس آن، دشمن خدا همان دشمن مسلمانان است. فرمود: "إنّ الشیطان لکمْا عدوٌّ مبین" شیطان دشمن شماست لذا فرمود شما هم با شیطان دشمنی کنید "فاتّخذوه عدوًّا ".
این استاد حوزه های علمیه کشور در این زمینه، بیان کرد: بدون شک امروز دشمنی با شیطان، دشمنی با اسرائیل غاصب است و طرفداری از فلسطینیان مظلوم طرف حق است. در واقع با تکیه بر این رویه، مسلمانان راه را گم نخواهند کرد .
وی تصریح کرد: باید این خط مقاومت همچنان باقی باشد تا شاهد تحقق وعده الهی باشیم زیرا وعده الهی مبتنی بر حاکمیت مستضعفان است؛ مطابق آیات قرآن کریم "ونرید أن نمنّ على الّذین استضعفوا فی الأرض ونجعلهم أئمّهً ونجعلهم الوارثین "./
پایان پیام

نظر شما