شناسهٔ خبر: 67245817 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بررسی امکانات و خدمات بروکر با سابقه فاکس | چرا آلپاری؟

معامله‌گران بازار فارکس جهت انجام هرگونه معامله و یا مبادلات مالی نیازمند انتخاب یک بروکر به‌عنوان پلتفرم معاملاتی هستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش بولتن نیوز ،معامله‌گران بازار فارکس جهت انجام هرگونه معامله و یا مبادلات مالی نیازمند انتخاب یک بروکر به‌عنوان پلتفرم معاملاتی هستند. هر یک از بروکرها ویژگی‌های مربوط به خود را داشته و خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کنند.

آلپاری یکی از بروکرهای قدیمی در بازار مالی فارکس شناخته می‌شود که در سال ۱۹۹۸ شرکت خود را در کشور روسیه و شهر کازان به ثبت رسانده است. کاربران ایرانی می‌توانند به بروکر آلپاری ورود پیدا کرده و از خدمات آن استفاده کنند. در ادامه مطلب بیشتر با آلپاری آشنا خواهیم شد.

 مشتریان آلپاری می‌توانند در این کارگزاری به بسیاری از جفت ارزها و همچنین CFD، سهام، شاخص‌های بورس‌های معتبر دنیا، نفت، طلا و حتی برخی از رمز ارزها دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مبادله کنند. بروکر آلپاری در طی سالیان فعالیت خود فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است.

این بروکر در اوایل فعالیت آن‌چنان پیشرفت کرده بود که دارای رگولاتوری از معتبرترین نهادهای مالی دنیا بود. اما در ادامه و با مواجهه با بحران فرانک سوئیس بسیار متضرر شد و مجبور به اعلام ورشکستگی در شعبه‌های انگلیس و آمریکا شد. با این حال مدیر عامل شرکت بسیار خردمندانه توانست با تأسیس FXTM شرکت را نجات داده و خیلی سریع دوباره به اوج برگشته و در تعداد زیادی از کشورهای جهان دفاتر خود را برقرار سازد.

 معامله گرانی که به بروکر آلپاری ورود می‌کنند از خدمات زیر برخوردار خواهند بود:

 بروکر آلپاری امکان افتتاح حساب‌های متنوع را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در حال حاضر امکان افتتاح حساب‌های استاندارد و پیشرفته ecn در این کارگزاری بر روی پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ فراهم است. در گذشته حساب‌های نانو نیز در آلپاری قابل افتتاح بود که در حال حاضر از دسترس خارج شده است. حساب‌های اسلامی نیز در این بروکر قابل فعال‌سازی هستند.

 متنوع بودن نمادهای معاملاتی قابل معامله در یک بروکر حق انتخاب بیشتری را برای معامله گران فراهم می‌کند و معامله گران می‌توانند از فرصت‌های بیشتری نهایت استفاده را بررند. آلپاری در این زمینه بسیار مناسب عمل کرده و بیش ۲۵۰ نماد معاملاتی در آن قابل خرید و فروش هستند. مشتریان این بروکر بیش از ۶۰ جفت ارز معاملاتی، کالاهای اساسی مانند طلا و نقره، نفت، گاز، شاخص‌های معتبر دنیا، بیش از ۱۰ سهم از شرکت‌های برتر جهان و مهم‌ترین رمز ارزها را می‌توانند معامله کنند.

 بروکر آلپاری برای تعیین میزان اسپرد از الگوریتم‌های مختص خودش استفاده کرده و این مقدار از صفر پیپ در حساب‌های ECN تا ۱.۲ پیپ در حساب‌های استاندارد محاسبه می‌شوند.

 اهرم معاملاتی از ابزاری‌هایی است که بسیاری از بروکرهای در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا به وسیله آن بتوانند معاملاتی چندین برابر حجم سرمایه خود باز کنند. بروکر آلپاری امکان استفاده از لوریج حداکثر ۱:۱۰۰۰ را برای مشتریان خود فراهم ساخته است.

 متنوع بودن راه‌های واریز و برداشت در بروکر آلپاری راحتی مناسبی را برای مشتریان فراهم کرده است. تراکنش در این بروکر از طریق بیش از ۵۰ رمز ارز و بر روی شبکه‌های اصلی مانند TRC20، ERC20 و BEP20 امکان‌پذیر است. شارژ حساب کاربری نیز در این بروکر از طریق کارت‌های اعتباری، نتلر، اسکریل، تتر، بیت کوین، وبمانی و تاپ چنج قابل‌دسترس است.

 حساب پم در بروکر آلپاری این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا بتوانند به وسیله آن درآمدهای غیر فعال را تجربه کنند. در واقع در این نوع حساب می‌توان فردی را به عنوان مدیر و بر اساس سوابق آن فرد انتخاب کرد و پس از آن هر معامله‌ای که مدیر و یا همان معامله‌گر حرفه‌ای منتخب انجام دهد، عیناً در حساب فرد نیز اعمال می‌شود.

در این حالت میزان سود به‌دست‌آمده در هر معامله بر اساس نسبت سرمایه اولیه فرد و مدیر تقسیم می‌شود. البته علاوه بر این میزان ۲۰ درصد از سود به‌دست‌آمده نیز به عنوان کارمزد به مدیر پرداخت می‌شود.

 سرعت و راه‌های مختلف ارتباط با کارشناسان تیم پشتیبانی یک بروکر نکته بسیار مهمی در انتخاب آن به شمار می‌رود. تیم پشتیبانی بروکر آلپاری از طریق چت آنلاین، ایمیل پیام رسان واتس‌اپ و تلگرام در کمترین زمان ممکن پاسخگوی سؤالات مشتریان هستند. همچنین فارسی زبانان می‌توان از طریق تلگرام به زبان فارسی با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

 بونوس‌های بروکر آلپاری بسیار معروف است و برای مشتریان جذابیت دارند. مشتریان وفادار این بروکر از تخفیف‌هایی در قالب کش بک و ریبیت برخودار می‌شوند. این بونوس‌ها به صورت نقدی به حساب مشتری واریز می‌شوند و قابل برداشت خواهند بود.

 به دلیل تحریم‌هایی که از طرف ایران متوجه بروکر آلپاری کرده است ایرانیان امکان ورود به آلپاری را بدون فیلترشکن ندارند. البته آی پی ثابت برای ورود لزومی ندارد و چون تحریم‌ها از طرف بروکر اعمال نشده‌اند؛ بنابراین تنها داشتن هر نوع VPN می‌تواند مشکل ورود به بروکر را برطرف سازد.

 بروکر آلپاری در سایت خود آموزش‌های مختلفی را به زبان فارسی که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

 حساب آزمایشی و یا دمو از دیگر امکاناتی است که بروکر آلپاری در اختیار مشتریان خود قرار داده است. افراد می‌توانند از این طریق قبل از شروع معاملات استراتژی‌های معاملاتی خود را در حساب دمو تست کنند و سطح دانش و آگاهی خود از بازار را بالا ببرند.

 با توجه به بررسی امکانات و ویژگی‌های بروکر آلپاری می‌توان گفت که این بروکر در حال حاضر یکی از بهترین بروکرهای موجود در بازار فارکس است. با این وجود انتخاب یک بروکر به عنوان پلتفرم معاملاتی تصمیمی کاملاً شخصی است و بر اساس فاکتورهای شخصی مانند استراتژی معاملاتی، نیازمندی‌ها، خصوصیات فردی و… متفاوت خواهد بود.

نظر شما