شناسهٔ خبر: 67245665 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چند خبر از حوزه علمیه خراسان

صاحب‌خبر -

شفقنا- اخبار، فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه کشور به دلیل گستردگی و مشغله مدیران حوزه های علمیه کمتر مورد توجه حوزویان و یا افکار عمومی قرار گرفته و می گیرد، شفقنا در کنار انعکاس مهمترین خبرهای حوزه های علمیه به صورت روزانه، بخشی از فعالیتهای حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور و شهرستان ها را به صورت بسته خبری تقدیم مخاطبان ارجمند می کند:

 

برگزاری دوره توانمندسازی اساتید حوزه علمیه خراسان

دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزه‌ علمیه خراسان 2 تیرماه با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود.

در این دوره حضرت آیت‌الله سبحانی، موضوع «بازخوانی ده مسأله کلامی اختلافی بین نحله‌های کلامی» را، تببین می‌کنند.

برگزاری دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی

معاون علمی حوزه علمیه خراسان، از آغاز برگزاری دوره تثبیتی حوزه علمیه خراسان با رویکرد تربیتی آموزشی در تیرماه ۱۴۰۳ خبر داد.

استاد حوزه علمیه خراسان: درس خارج باید تمرینی برای رسیدن به ملکه اجتهاد باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید موسی صدر گفت: طلاب حاضر در درس خارج نباید از سر اجبار در این دروس شرکت کنند، طلبه‌ای باید در درس خارج حضور پیدا کند که قصد اجتهاد دارد، و انگیزه رسیدن به مرتبه اجتهاد و استنباط را داشته باشد. درس خارج باید تمرینی برای رسیدن به ملکه اجتهاد باشد، و اگر این شروط در طلبه باشد، درس برای طلبه مفید خواهد بود.

استاد سطوح عالی حوزه خراسان: تقریرنویسی قلم طلاب را قوی می‌کند

حجت‌الاسلام قربانعلی محمدی اظهار کرد: تقریرنویسی باید جدی‌تر و به طلاب تأکید شود که با قلم خود تقریرات را بنویسند، و همچنین نسبت به تحقیق مطالبی که استاد در کلاس بیان می‌کند، دقت و وقت بیشتری بگذارند.

نظر شما