شناسهٔ خبر: 67245640 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کوچکی نژاد ؛

هیچ منابعی از بانک ها به صنعت اختصاص پیدا نمی کند/کم کاری مسئولان صنعت کشور مشهود است

صاحب‌خبر -
هیچ منابعی از بانک ها به صنعت اختصاص پیدا نمی کند/کم کاری مسئولان صنعت کشور مشهود است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر صمت در حوزه های مختلف همچون صنایع و خودروسازی، گفت: وزیر صمت اختیارات لازم قانونی برای مدیریت صنعت خودرو دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به مفاد آئین نامه داخلی مجلس، گفت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس آئین نامه مرتبط با تشکیل کمیسیون های تخصصی را به درستی رعایت نکرده است به همین دلیل وقت مجلس را به هدر داده و از بیت المال هزینه می شود، در حالی که هیات رئیسه قسم یاد کرده آئین نامه را به درستی رعایت کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، گفت: مطابق اصل 44 اقتصاد کشور به سه قسمت دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می شود اما دولت مسئولیت هر 3 بخش را برعهده گرفته است در حالی که نه منابع و نه توانایی و نه قدرت مدیریت آن را دارد. نمونه آن همین خودروسازی است.
وی افزود: اگرچه مجلس های قبلی همچون مجلس یازدهم قوانین شفافی در حوزه خودرو تصویب کرده اند اما آقای وزیر همچنان می گوید؛ اختیارات لازم را ندارد، در حالی که قانون این اختیارات را به شما داده و فقط باید از قدرت قانون بهره گرفته و این اختیارات را به دست آورید لذا نمی توانید مسئول باشید اما پاسخگو نباشید.
کوچکی نژاد اضافه کرد: همچنین به کارگیری منابع پرقدرت به نفع صنعت است اما بانک ها طی چند ماه اخیر کاملا قفل شده اند و یک ریال از منابع بانک ها به صنایع تخصیص داده نمی شود ضمن آنکه سرنوشت تبصره های 16 و 18 مشخص نیست، شاید بگویید تخصیص منابع در اختیار وزیر اقتصاد و بانک مرکزی است اما ما دولت را یکپارچه می بینیم و شما مسئول صنعت کشور هستید./
پایان پیام

نظر شما