شناسهٔ خبر: 67245495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

جلیلی انصراف می‌دهد؟

اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر انصراف «سعید جلیلی» از انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، در گرماگرم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، چند روزی است که اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شده که حکایت از انصراف «سعید جلیلی»، کاندیدای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دارد.

 در چند روز گذشته، اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شده که حکایت از انصراف «سعید جلیلی»، کاندیدای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دارد. بلافاصله با مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی، ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در بیانیه‌ای گفت: «ضمن تکذیب این ادعا و هرگونه خبرسازی مشابه، به اطلاع عموم دوستداران دکتر سعید جلیلی می‌رسانیم که به منظور جلوگیری از تداوم دروغ‌پردازی‌ها علیه ایشان، مطابق حق قانونی این ستاد، پیگرد قانونی انتشار این شایعات در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدگی کامل به جزئیات و چرایی شایعه‌سازی، با مراجع قانونی درارتباط خواهیم بود.»

روابط عمومی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی همچنین تاکید کرده است: «به نظر می‌رسد نتایج نظرسنجی‌های اخیر مراکز معتبر، استقبال معنادار مردم بیرجند، قم و اراک و همچنین تمایز جدی مباحث مطرح شده از سوی دکتر جلیلی در کارزارهای انتخاباتی، علت اصلی خط تخریبی علیه او را شکل می‌دهد.»

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی تاکید کرده است: «باید تأکید داشت که براساس تجربه قبلی و بررسی موارد مشابه، عمده خبرسازی‌ها نه با اهداف صرف سیاسی بلکه به صورت «بازرگانی» صورت گرفته و بنابراین مصر هستیم تا مراجع قانونی نه تنها با این رویه که مصداق بارز «لجن پراکنی» مذمت شده توسط رهبر معظم انقلاب است، برخورد کرده بلکه منابع مالی تأمین کننده این هجمه کم‌سابقه علیه دکتر سعید جلیلی را شناسایی کنند و با رویکرد جدی و بازدارنده، به اراده خود برای عمل به قانون جلوه بخشد.»

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی: انصراف در کار نیست

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با تاکید بر اینکه این کاندیدا، قصد عقب‌نشینی و انصراف از انتخابات را ندارد، گفت: «رقابت ما با دیگر کاندیداها، کاملا اعتقادی است و با هیچ‌کس در این مورد شوخی و مماشات نداریم.»

محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی  در جلسه شورای مرکزی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی که به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار شد، گفت: «رقابت ما با دیگر کاندیداها کامل اعتقادی است و با هیچ‌کس در این مورد شوخی و مماشات نداریم و هیچ قصد عقب‌نشینی از انتخابات نداریم؛ انصراف در کار نیست.»

او تاکید کرد: «نمی‌شود یکی در خلوتش طور دیگر زندگی کند و در جامعه طور دیگر عمل کند و ادعای انقلابی بودن کند.»

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی تاکید کرد: «در تله اخلاقی گرفتار نشوید؛ بچه‌های ما نباید در این بداخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها شرکت کنند. اگر کسی هم انجام داد بچه‌های ما تذکر بدهند. الان می‌گویم هرکسی از این بداخلاقی‌ها، لجن‌پراکنی‌ها و دروغگویی‌ها کند، از ما نیست؛ از او برائت می‌جوئیم.»

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمدباقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان»، ۶ کاندیدای تاییدصلاحیت‌شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

قالیباف و جلیلی دچار چالش برنامه و طرح خواهند شد

ناصر ایمانی درباره مواجهه سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در مناظرات گفت: «من فکر می‌کنم که آقای قالیباف و جلیلی ممکن است با هم چالش برنامه و طرح داشته باشند، اما...»

یک روز دیگر تا آغاز مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، در این میان همه منتظر هستند تا ببیند کاندیداها چگونه به مناظرات انتخاباتی ورود خواهند کرد. در این میان، ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره مواجه سعید جلیلی و قالیباف در مناظرات گفت: «من فکر می‌کنم که آقای قالیباف و جلیلی ممکن است با هم چالش برنامه و طرح داشته باشند، اما چالش رودررویی که مسائل حواشی و فردی را بیان کنند، وجود ندارند. امیدوارم همه کاندیداها چنین باشند.»

او درباره دوقطبی شدن فضای انتخابات بعد از مناظرات بیان کرد: «به اعتقاد من دوقطبی شدن فضا، امر مطلوبی نیست. یعنی هر چه فضا در کشور دو قطبی شود، بیشتر هیجانی شده و همراه با احساسات خواهد بود. همچنین تصمیم‌گیری مردم برای رأی دادن به کاندیداها مبتنی بر یک هیجانات زودگذر سیاسی شده که این مورد مطلوب نیست. امیدوار هستم فضای انتخابات دو قطبی نشود و یک فضایی به دور از هیجان برای تصمیم گیری های مردم ایجاد شود.»

او گفت: «پیش‌بینی من این است که مناظرات گرمی باشد، البته این گرمی به معنای بداخلاقی‌ها و توهین‌های انتخاباتی نیست. من احساس می‌کنم مناظرات خوبی باشد و توجه مردم را جلب کند. ان‌شاءالله این مناظرات به دور از فضای عوام فریبانه و مطرح کردن مطالبی که صرفا برای جلب آرای مردم است نباشد و کاندیداها نظرات دقیق خود را بیان کرده و برنامه‌های خود را ارائه کنند، تا مردم با دقت تصمیم بگیرند.»

ایمانی تاکید کرد: «به اعتقاد من دوقطبی شدن فضا، امر مطلوبی نیست. یعنی هر چه فضا در کشور دو قطبی شود، بیشتر هیجانی شده و همراه با احساسات خواهد بود. همچنین تصمیم گیری مردم برای رأی دادن به کاندیداها مبتنی بر یک هیجانات زودگذر سیاسی شده که این مورد مطلوب نیست. امیدوار هستم فضای انتخابات دوقطبی نشود و یک فضایی به دور از هیجان برای تصمیم‌گیری‌های مردم ایجاد شود.»

او گفت: «من پزشکیان را یک کاندیدای به معنای دقیق سیاسی کلمه، اصلاح‌طلب نمی‌دانم. بلکه ایشان از نظر فکری کاندیدای اصولگرا است اما با اعتقادات دیگر، اصلاح‌طلبان به دلیل مسائل مختلف به سمت حمایت از او رفتند. همان بحثی که زمانی هم برای آقای روحانی مطرح شده بود، ایشان را نمی‌شد کاندیدای اصلاح طلب دانست اما مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت.»

او در ادامه اضافه کرد: «این احتمال را می‌دهم که برخی از کاندیداهای انتخابات در هفته آخر، اگر مشاهده کنند که نظرسنجی‌ها و برداشت‌های میدانی به نفع آنان نبوده و رأی جدی برای انتخابات به عنوان رئیس جمهور ندارند، انصراف بدهند. البته شاید رأی برای نفر دوم یا سوم شدن داشته باشند، اما رأی برای ریاست جمهوری ندارند. فکر می‌کنم کاندیداهایی که ببیند رأی ندارند، در هفته دوم انصراف بدهند. من فکر می‌کنم که آقای قالیباف و جلیلی ممکن است با هم چالش برنامه و طرح داشته باشند، اما چالش رودررویی که مسائل حواشی و فردی را بیان کنند، وجود ندارند. امیدوارم همه کاندیداها چنین باشند.

ایمانی گفت: «بگم‌بگم‌ها در هر انتخاباتی شرایط خودش را دارد و ممکن است در این دوره از انتخابات رخ ندهد، در انتخابات سال ۱۴۰۰، آقای همتی مواردی را مطرح کردند که ایشان به این صورت موضع گرفته بود. با توجه به چینش کاندیداها شاید آقای زاکانی هم رویه خود را اصلاح کرده باشند که این فضا ایجاد نشود. در این چند روز هم که در تلویزیون حضور داشت، چنین برداشتی برای اینکه همان روش مناظره قبل را در پیش گرفته نداشتیم.»

منبع: همشهری

نظر شما