شناسهٔ خبر: 67244836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دهانی در تذکر شفاهی:

چرا سهميه دانشگاه فرهنگيان براي استان سيستان و بلوچستان کاهش يافته است؟/ سهميه سوخت ماشين آلات کشاورزي حوزه انتخابيه اصلاح شود

صاحب‌خبر -
چرا سهميه دانشگاه فرهنگيان براي استان سيستان و بلوچستان کاهش يافته است؟/ سهميه سوخت ماشين آلات کشاورزي حوزه انتخابيه اصلاح شود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم سراوان در مجلس در تذکر به وزیر آموزش و پرورش گفت: علیرغم اینکه دانشگاه فرهنگیان سهمیه مشخصی برای پذیرش دارد این سهمیه برای استان ما کاهش یافته است، چرا در این زمینه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، محمد نور دهانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جناب آقای بذرپاش راه‌ها و جاده‌های استان ما تبدیل به کشتارگاه شده و تصادفات موجب مرگ بسیاری از مردم شده است.
نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان و گلشن در مجلس ادامه داد: نزدیک به 400 کیلومتر از استان ما هم مرز با کشور پاکستان است، راه‌ها و جاده‌های استان باید دارای کروکی شوند، جناب آقای بذرپاش آیا اطلاع دارید قیمت برخی ایرلاین‌ها بسیار بالا است و از عهده بسیاری از مردم خارج شده است.
وی در تذکری به وزیر نفت گفت: جناب آقای وزیر با قطع سهمیه سوخت موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه انتخابیه اینجانب شده‌اید، قطع کردن سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی، کشاورزان را در سختی قرار داده، آقای وزیر چرا طرح کدینگ حوزه انتخابیه اصلاح نمی‌شود؟ چرا جور مسئولان بی‌مسئول را می‌کشیم، مردم نزدیک به 30 میلیون باید به عنوان رشوه پرداخت کنند تا طرح کدینگ را دریافت کنند، خواهشاً سریعتر این طرح را اصلاح کنید. برخورد کارکنان وزارت نفت در شأن مردم استان نیست، لازم است در این زمینه تذکر دهید.
دهانی در تذکر دیگر خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: علیرغم اینکه دانشگاه فرهنگیان سهمیه مشخصی برای پذیرش دارد این سهمیه برای استان ما کاهش یافته است، چرا در این زمینه اقدامی صورت نمی‌گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در تذکری خطاب به وزیر علوم یادآور شد: آقای وزیر چرا هر کجا کم می آورید از سهمیه استان سیستان و بلوچستان کاهش یافته است، کد رشته‌های پیام نور حذف شده است لطفا در این راستا اقدام عاجل داشته باشید./
پایان پیام

نظر شما