شناسهٔ خبر: 67244819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان:

استان کرمان با وزش باد شدید مواجه می شود

کرمان- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از امروز تا ابتدای هفته آینده با وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان کرمان مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امین دریافر صبح سه شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، اظهار داشت: از امروز سه شنبه تا ابتدای هفته آینده، همچنین شاهد خیزش گردوخاک و انتقال ریزگردها از استان‌های همجوار و کویر مرکزی کشور به استان کرمان خواهیم بود.

وی افزود: بدنبال آن، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: این رویدادها به ویژه برای نوار شرقی، برخی مناطق شمالی و شمال غربی استان کرمان رخ خواهند داد.

دریافر تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز تا فردا روند افزایشی و در انتهای هفته کاهش نسبی دما برای اغلب مناطق مورد انتظار است.

وی به دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: لاله زار با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین و منوجان با دمای ۴۸.۵ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان کرمان بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشینه شهر کرمان امروز ۳۵ و کمینه آن ۱۷ است.

دریافر اظهار داشت: صبح امروز جیرفت با حداقل دمای ۳۶.۵ و شهداد با حداقل دمای ۳۶ درجه سانتی گراد بعد از دهلران (۴۰.۵) گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته‌اند.

نظر شما