شناسهٔ خبر: 67244449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

البغدادی در همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین؛

فلسطین مسئله نخست جهان اسلام/ حج ابراهیمی بمعنای ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است

صاحب‌خبر -
فلسطین مسئله نخست جهان اسلام/ حج ابراهیمی بمعنای ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است
خبرگزاری آریا - عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: حج ابراهیمی بمعنای ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است لذا باید اذعان کرد که فلسطین مسئله نخست جهان اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، همایش حج برائت و لزوم دفاع از فلسطین شامگاه (28 خردادماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار می شود .
شیخ حسن البغدادی در این همایش با اشاره به اینکه برائت از مشرکان یکی از اهداف اساسی حج بیت الله الحرام محسوب می شود، گفت: در واقع پرتاب کردن سنگ بر اساس یک آداب خاص یکی از مصداق های ظاهری این موضوع است که نکات قابل تاملی را به همراه دارد .
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این زمینه، اظهار کرد: مسلمانان از نژادها و قومیت های متعدد در کنار کعبه دور همدیگر جمع می شوند که این امر پیام مهمی را در بر می گیرد؛ به عبارتی افراد بر دین، اسلام و تولی به خدا اجتماع می کنند و در عین حال عنوان می کنند که از مشرکان بیزار هستند .
وی افزود: بدون شک این رویه یاد شده صرفا در سرزمین وحی تاثیری خاصی ندارد بلکه ابعاد بین المللی این حرکت دارای اهمیت است. موضوعی که در رویارویی با دشمنی ها و جنایت های ظالمان و مستکبران مورد تاکید قرار دارد .
البغدادی ادامه داد: به عبارتی این مناسک به افراد یاد می دهد که مطالبه گر عدالت باشند و در مقابل ظلم هایی همچون اشغالگری ایستادگی کنند؛ این امر صرفا مربوط به محیط زندگی افراد نمی شود بلکه همه جوامع را در بر می گیرد .
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: به عنوان مثال افراد نباید نگاه کنند که در محل زندگی خودشان راحت هستند بلکه باید توجه داشته باشند مردم فلسطین دچار اشغالگری صهیونیست ها شده و ظلم های فراوانی را تحمل می کنند لذا نیاز به یاری دارند .
وی با اشاره به اینکه امروزه جبهه مقاومت در کنار مظلومان فلسطین ایستاده که مصداق وافعی برائت از دشمنانی مانند صهیونیست ها و آمریکایی ها است، تصریح کرد: بر این اساس هر مسلمان وظیفه دارد حج ابراهیمی در کنار حق بایستد و با کفر و جنایت مبارزه کند؛ زمانی محقق می شود که مسلمانان به مسئله اول جهان اسلام که همان مسئله فلسطین است توجه کنند ./
پایان پیام

نظر شما